معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: جامعه امروز بیش از هر زمانی برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی نیازمند آموزش و فراگیری چگونگی رفتار در چنین شرایطی است.

دومین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان گلستان

به گزارش گلستان24،محمود ربیعی در دومین جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی استان اظهار کرد: اثرات پیشگیرانه چنین آموزش‌هایی می‌تواند جامعه را در برابر حوادث طبیعی ایمن سازد و از خسارت‌های مرگ‌بار در چنین حوادثی بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: این که منتظر باشیم، حادثه‌ای روی دهد و سپس تصمیم بگیریم که چگونه آن را جمع کنیم، رویکردی اشتباه و نادرست است، بلکه باید همیشه امکانات خود را برای مواجهه با حوادث آماده نگهداریم.

ربیعی تصریح کرد: برای تحقق چنین سیاستی، باید کارگاه‌های آموزشی مختلف را در سطوح جامعه و مدیران برگزار کنیم تا ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها، مشارکت آگاهانه جامعه را نیز در چنین شرایطی به همراه داشته باشیم.  

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند جلسات کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران در اجرای بهتر سیاست‌های دولت در این حوزه ادامه داد: این کارگروه‌ها علاوه بر پیگیری وظایف محوله، باید با رویکردی آموزشی در پی جمع عقول و بیان راهکارهای جدید در مسیر پیشبرد برنامه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران استان باشد.   

 

 

 

*به جای انتظار حادثه باید جامعه را آماده کنیم

ربیعی ادامه داد: در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی استان همه افکار موجود باید جمع شوند تا نسبت به بررسی مسائل پیرامون حوادث، راهکارهای پیشگیرانه و یا نحوه امداد و نجات در حوادث به نتایج خوب و کاربردی دست یابند.

وی با اشاره به حوادث اخیر استان از جمله سیلاب‌های مرداد ماه سال جاری اذعان کرد: گلستان طی این سال‌ها آبستن حوادث طبیعی و انسان‌ساخت بزرگ بسیاری  بوده، چنانچه در شش ماهه اول امسال شاهد حوادث مختلفی بوده‌ایم که گلستان را در زمره استان‌های حادثه خیز کشور قرار داده است.

عضو شورای جمعیت هلال احمر استان گلستان افزود: باید آماده اقدام و عملیات جدی در محدود کردن بحران‌های ناشی از حادثه باشیم و نیروها و عوامل انسانی متخصص را آموزش داده و تجهیزات مورد  نیاز را تقویت کرده و آماده نگهداریم.

ربیعی اضافه کرد: بسیاری از این حوادث به ویژه تصادفات جاده‌ای با رویکردی پیشگیرانه ساده قابل مدیریت است، چنانچه حتی ممکن است نصب یک گارد ریل یا تابلوی هشدار دهنده، از بسیاری حوادث غم‌باری که این روزها روی می‌دهد جلوگیری کند.

 کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی یکی از کارگروه‌های چهارده‌گانه مدیریت بحران  استان است که مسئولیت آن طبق ابلاغ استاندار گلستان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، بر عهده مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان است.  / فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار