با هدف ارتقای وضعیت مکانیزاسیون

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: 180 دستگاه کارنده جدید ریزدانه‌کار وارد گلستان می‌شود.

180 دستگاه کارنده جدید ریزدانه‌کار وارد گلستان می‌شود

به گزارش گلستان24،عیدمحمد فاروقی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: 180 دستگاه کارنده جدید ریزدانه‌کار با هدف ارتقای وضعیت مکانیزاسیون وارد گلستان می‌شود.

وی از ورود کارنده‌های جدید ریزدانه‌کار به گلستان خبر داد و تصریح کرد: این کارنده‌ها قادر هستند که بخش اعظم بذور محصولات زراعی را کشت کنندو همچنین محصولات غلات، سبزی، صیفی‌جات، حبوبات و دانه‌های روغنی بویژه کلزا را کشت کند.

* کمک بلاعوض برای خرید کارنده‌ها لحاظ شده است/ 50 میلیون ریال کمک بلاعوض و مابقی به صورت نقدی توسط کشاورز خریداری می‌شود

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: این کارنده‌ها قادر هستند عمق کاشت و فاصله کاشت و میزان بذر را کاهش دهند و حتی تا 200 گرم بذر در هکتار را امکان عملیات کاشت با ای کارنده‌ها فراهم است.

فاروقی خاطرنشان کرد: اعتبارات از قِبل دانه‌های روغنی تامین شده است و تخصیص آن را برای 14 شهرستان گلستان انجام دادیم.

وی اذعان کرد: اولویت‌هایی در راستای واگذاری کارنده‌ها لحاظ کردیم که این اولویت‌ها شامل خریدهای نقدی است و تشکل‌های خدمات مکانیزه، تشکل‌های تعاونی تولید، رانندگان حرفه‌ای و کشاورزان پیشرو می‌توانند از این کارنده‌ها استفاده کنند و تقاضاهایشان را به مدیریت‌های کشاورزی و مراکز خدمات جهادکشاورزی و کارشناسان پهنه ارائه کنند تا بتوانند از این فناوری‌ها در بخش زراعی استفاده کنند.

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: کمک بلاعوض برای خرید کارنده‌ها لحاظ شده است و 40 درصد از قیمت اصلی کارنده به صورت یارانه و حداکثر تا 50 میلیون ریال کمک بلاعوض خواهد بود و مابقی آن به صورت نقدی توسط کشاورز خریداری می‌شود و یا به صورت تسهیلاتی باشد که 20 درصد از مبلغ کل را بهره‌بردار پرداخت کند و مابقی به صورت تسهیلات به مدت پنج سال پرداخت شود.

*افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی در 11 مهرماه سال جاری در گلستان

فاروقی بیان کرد: هر ساله در مهرماه برگزاری نمایشگاه ماشین‌های کشاورزی را داریم و سیزدهمین نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات و تجهیزات و نهاده‌های کشاورزی در 11 مهرماه سال جاری در گلستان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 69 غرفه از شرکت‌ها و نهاده‌های دولتی در نمایشگاه ماشین‌آلات و ادوات و نهاده‌های کشاورزی ثبت‌نام کردند، یادآور شد: طی چهارماه گذشته ثبت‌نام در این نمایشگاه آغاز شده بود و تاکنون 69 غرفه از شرکت‌ها و نهاده‌های دولتی در این نمایشگاه ثبت‌‌نام کردند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار