رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرگان:

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان گفت: در این شهرستان 522 تعاونی فعال وجود دارد، تعدادی از تعاونی‎ها نیمه‌فعال هستند و 120 تعاونی نیز انحلال و ساماندهی شدند.

تزریق 16 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به تعاونی‌های گرگان

به گزارش گلستان۲۴؛موسی بی‌باک پیش از ظهر امروز در همایش «تعاون، توسعه کارآفرینی و اشتغال» که در سالن اشراق صدا و سیمای مرکز استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: 522 تعاونی فعال با گرایش‌های مختلف در بانک اطلاعاتی به روزرسانی شده است.

وی میزان اشتغالزایی تعاونی‌های این شهرستان را بیش از 6 هزار شغل عنوان و تصریح کرد: طی چند سال اخیر 120 تعاونی انحلال و ساماندهی شد.

* 16 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به تعاونی‌های گرگان تزریق شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان افزود: در راستای تقویت تعاونی‌های شهرستان گرگان 16 میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید به تعاونی‌های گرگان تزریق شد.

بی‎باک بر لزوم تقویت آموزش در راستای توانمندسازی افراد تاکید کرد و افزود: آموزش‎هایی با هماهنگی و همکاری اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برگزار و به‎روزرسانی شد.

وی بیان کرد: در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر 19 تعاونی در استان گلستان منتخب شدند که از این تعداد 6 تعاونی مربوط به شهرستان گرگان است، یک تعاونی شهرستان گرگان در سطع کشوری انتخاب شد که جای بسی مباهات دارد.

*تعاون باعث مسوولیت‎پذیری، خودباوری و خودیاوری می‎شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه بیکاری یک از چالش‎های جدی است، گفت: بیکاری در جامعه تامین معیشت مردم را دچار مشکلاتی کرده که نیاز است نسبت به سرمایه‎گذاری اقدام تا رونق اقتصادی حاصل شود، البته سرمایه‎گذاری از سوی دولت به تنهایی کافی نیست و باید بخش خصوصی نیز ورود کند.

بی‎باک بیان کرد: لازم است سرمایه‎گذاری‎های خرد به شکل تعاونی ایجاد شود تا اقتصاد جامعه رونق بگیرد، باید مسوولان نظام حوزه تعاون را باور داشته باشند تا عامه مردم آن را بپذیرند .

وی با اشاره به اینکه تعاون باعث مسوولیت‎پذیری، خودباوری و خودیاوری می‎شود، ابراز کرد: این روحیه تعامل و تعاون باید در جامعه تزریق شود که نقش صدا و سیما در توسعه فرهنگ تعاون بسیار موثر است و باعث افزایش آگاهی مردم و ایجاد عدالت اجتماعی می‎شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه صدا و سیما ضامن توسعه بخش تعاون است، تصریح کرد: صدا و سیمای استان اعلام آمادگی کرده است تا برای فرهنگسازی تعاون به ما کمک کند که این نگاه و رویکرد قابل تحسین است.

بی‌باک گفت: اگر قرار است تعاون به جایگاه اصلی خودش برسد ضروری است که مقررات بخش تعاون به‌روز باشد فعالیت‌ها در این بخش بازنگری و اصلاح شود تا بتوانیم جایگاه اصلی تعاون را به دست آوریم و بستری برای فعالیت‌های متعدد تعاونی‌ها مهیا شود.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار