شایعات فضای مجازی:

این روزها گلستان پر است از شایعاتی درباره تغییر استاندار، اخباری که برای بسیاری از مخاطبان جذاب است، هر چند دامنه تکذیب هم به همان اندازه جریان دارد.

تغییر استاندار گلستان از شایعه تا واقیعت

به گزارش گلستان 24 ؛ در چنین شرایطی تقریبا می‌شود به یک نتیجه رسید آن هم تغییری است که در سطح مرد اول اجرایی استان محتمل است و به زودی گلستانی‌ها شاهد ورود چهره‌ای  تازه‌ به عنوان استاندار خواهند بود.

بازار تغییر هر روز داغ‌تر از گذشته است و شایعات در فضای مجازی به طور دایم با عنوان نام‌های مختلف رد و  بدل و علاوه بر نام فرد مورد نظر شجره‌نامه وی هم بیان و در آن به گرایش سیاسی و حتی عملکردی آن فرد در رزومه کاری‌اش  اشاره می‌شود.

تاکنون اسامی افرادی که اعلام شده است، مردانی هستند با کهولت سنی و البته بازنشسته که با سنین بالای 60 سال دوباره آرزوی گرفتن مقام عالی اجرایی در استانی را دارند که بیش از پیش نیازمند افرادی با انگیزه و کارآمد است تا بتوانند گلستان را از حالت فعلی که چندان خوش‌آیند نیست، خارج و تحولی نو را در این دیار شمالی ایجاد کند.

هر چند در این میان گفته می‌شود استاندار فعلی گلستان نیز تلاش دارد با فرصتی حداقل یک ساله بتواند پروژه‌های ناتمام را به پایان برساند، طرح‌هایی که با وجود فرصت چهار ساله به سرانجام نرسید با این اوضاع بد اعتبارات کشور مشخص نیست چگونه این پروژه‌ها در یک سال به پایان برسد.

یک فعال سیاسی و اجتماعی با اشاره به شرایط کنونی گلستان و تغییر استاندار گفت: این موضوع با توجه به تجربه گذشته تقریبا قابل پیش‌بینی است و تقریبا به هر استاندار بین دو تا چهار سال وقت داده می‌شود تا بتواند مجری سیاست‌های دولت و استان در قلمرو مدیریتی خود باشد.

سید قربان حسینی در گرگان اظهار کرد: پس از این محدوده زمانی می‌توان تقریبا گفت که این استاندار موفق بوده است یا نه، و سپس بر این مبنا یا به استان دیگر خواهد رفت یا عهده‌دار سمتی بالاتر خواهد شد و یا اینکه قبای بازنشستگی را بر تن خواهد کرد.

وی ادامه داد: در مورد استاندار فعلی هم مردم بهترین قاضی هستند و می‌توانند نظر خود را ارائه کنند، اما همین اشتیاق برای تغییر استاندار می‌تواند خود بیان کننده نگرش و رای مردم به عملکردی باشند که طی این چهار سال در استان ارائه شده است.

حسینی با اشاره به مهلت یک ساله برای استاندار گلستان افزود: این خواسته چندان معقولی نیست، چرا که منطق می‌گوید، وقتی طی چهار سال نتوانی حداقل یک پروژه بزرگ و مهمی که مصوبه دولت شده است را به سرانجام برسانی، چگونه می‌توانی آن در یک سال به سرانجام برسانی.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در این شرایط کسی عهده‌دار مدیریت اجرایی استان شود که از قابلیت بالای چانه‌زنی برای جذب اعتبارات و سرانجام رساندن پروژه‌های دولت برخوردار باشد.

انتقاد به عملکرد استاندار گلستان در این روزها به اوج خود رسیده به گونه‌ای که براساس اخبار رسانه‌های همسوی استاندار، وی گویا طی این سال‌ها نتوانست حتی گروه‌های سیاسی همسو و نمایندگان استان را هم برای حمایت از خود جلب کند، چنانچه حتی نمایندگان استان بارها با پروسه تغییر وی موافقت کرده و حتی شرط دفاع نماینده مردم گرگان و آق‌قلا از وزیر کشور هم مبتنی بر این تغییر بوده است.

همچنین در جلسه‌ای با حضور اعضای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گلستان که در تیر ماه برگزار شد، بیانیه انتقاد‌آمیزی از عملکرد حسن صادقلو، استاندار فعلی گلستان صادر و همگی خواستار برکناری وی شدند.

یکی از اعضای فعال این تشکل سیاسی در انتقاد از عملکرد صادقلو گفت: همه کسانی که دغدغه توسعه استان را دارند، خواهان تغییر و برکناری استاندار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حسین علی‌اصغری در گفت‌وگویی خبری اضافه کرد: تعدادی از گروه‌های سیاسی و اجتماعی و همچنین اعضای میز استان گلستان در شورای راهبردی اصلاح‌طلبان، در دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، دغدغه‌های خود را مطرح کردند و خواستار برکناری استاندار شدند.

وی ادامه داد: بزرگان سیاسی استان خواهان برکناری صادقلو از استانداری هستند و از مجموع هفت نماینده استان در مجلس شورای اسلامی پنج نماینده نیز در زمره منتقدان استاندار و جزو حامیان بر کناری وی محسوب می‌شوند.

نائب‌رئیس حزب اعتمادملی استان گلستان با اشاره به صدور بیانیه توسط شورای راهبردی اصلاح طلبان استان در انتقاد از عملکرد صادقلو اظهار کرد: با انتشار بیانیه انتقادآمیز جبهه اصلاحات، تقریبا همه نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، در صف حامیان برکناری صادقلو قرار می‌گیرند.

علی‌اصغری با ابراز اینکه حامیان روحانی در استان گلستان طی سه سال گذشته، با رعایت اخلاق، هیچ‌گونه موضع‌گیری نسبت به استاندار گلستان نداشتند،  افزود: چنانچه تغییری در مدیریت ارشد استان روی ندهد، تا پایان عمر دولت تدبیر و امید نیز چنین مطالبه‌ای محقق نمی‌شود و استان گلستان تا پایان عمر دولت فعلی باید همچنان در این وضعیت باقی بماند.

*صادقلو استاندار گلستان، فاقد تیم اقتصادی است/ نیروی کارآمدی که ریشه‌ای مشکلات را برطرف کند، وجود دارد

همچنین رئیس حزب اعتمادملی استان گلستان نیز گفت: صادقلو استاندار گلستان، فاقد تیم اقتصادی است، زمان فرصت دادن به استاندار پایان یافته و اگر هم فرصتی به وی داده شود، در نهایت، تعدادی از مدیران را تغییر می‌دهد.

سیدحسین میراحمدی خاطرنشان کرد: مدیریت ارشد استان باید تفکر توسعه‌ای داشته باشد و احزاب از جایگاه حقوقی خودشان، باید عملکرد استاندار گلستان را به نقد بکشند.

وی تصریح کرد: دیگر جای مصلحت‌اندیشی نیست، در استان گلستان، قحط‌الرجال نیست، نیروی کارآمدی که ریشه‌ای مشکلات را برطرف کند، وجود دارد.

 نماینده حزب اسلامی کار نیز هرگونه فرصت به صادقلو را جایز ندانست و گفت: ما که چهار سال فرصت دادیم، چرا سه ماه دیگر فرصت دهیم.

محسن جهانشاهی تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت‌های استان، آب، فرهنگ، صنعت، کشاورزی و منابع طبیعی هستند، صادقلو باید پاسخ دهد که طی این مدت برای رفع مشکلات استان در این عرصه‌ها چه‌کارهایی انجام داده است.

وی با اظهار اینکه استاندار گلستان، زیبا سخن می‌گوید، تأکید کرد: وی باید در جایی خدمت کند که بهتر بتواند از این توان خود استفاده کند.

جهانشاهی ادامه داد: دیگر وقتی برای فرصت دادن به صادقلو باقی نمانده و باید برای ایجاد تغییر در مدیریت ارشد استان، تلاش کرد.

 آنچه بیان شد تنها بخشی از اعتراضات نیروهای سیاسی اصلاح‌طلب موافق دولت در گلستان بود که بیان کننده تلاش و عزم جدی برای تغییر استاندار گلستان است و با این وجود باید دید که طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در گلستان روی خواهد داد.

 روزهای سرنوشت‌سازی در انتظار گلستانی‌ها است و همه امیدوارند هر تغییری که انجام می‌گیرد فردای بهتری را برای این استان شمالی رقم بزند.  

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار