رییس دانشگاه منابع طبیعی گرگان:

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان گفت: حل بحران آب با برنامه ریزی در بخش کشاورزی ممکن می شود.

حل بحران آب با برنامه ریزی در بخش کشاورزی ممکن می شود

به گزارش گلستان 24 ؛علی نجفی نژاد، صبح یکشنبه در هفتمین همایش علوم علف های هرز ایران که در سالن خلیج فارس دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای بازگویی خدماتی است که بخش دولتی انجام داده است.

وی با بیان این که بخش کشاورزی بسیار مهم است و سهم قابل توجه در اشتغال و تولید دارد، به چالش های این بخش اشاره و بیان کرد: در این بخش چالش های زیادی از جمله چالش های زیست محیطی، چالش آب و خاک و تغییر اقلیم وجود دارد.

علی نجفی نژاد

وی ادامه داد: هزینه های زیادی برای رفع این چالش ها صرف می شود و پروژه های متعددی نیز اجرا می شود، ولی مشکلات همچنان باقی است.

نجفی نژاد گفت: عدم درک درست مسائل است که سبب می شود این مسائل جدا از هم در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: مدیران و تصمیم گیران ارشد باید با این مسأله آشنا شوند تا سیاست های درستی در سطوح بالاتر صورت گیرد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مسائل و موضوعات همگرا هستند اما سیاست ها و برنامه ها واگرا هستند.

وی ادامه داد: حل بحران آب باید با برنامه ریزی هایی در بخش کشاورزی همراه باشد.

نجفی نژاد اظهار کرد: امسال شصتمین سال تأسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی است، دانشگاه کار خود را در سال ۳۶ با جذب ۲۲ دانشجو در سطح کاردانی شروع کرد.

وی افزود: دانشگاه مراحل مختلفی را طی کرده و از مرحله آموزش وارد مراحل پژوهش شد، چند سالی است که دانشگاه به سطح کارآفرینی وارد شده است.

وی در پایان گفت: دانشگاه ها در کنار دستگاه های اجرایی مختلف می توانند برنامه های مشترکی داشته باشند و به موفقیت های خوبی برسند.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار