رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: پژوهشکده محیط های خشک کشور پیشنهاد ایجاد شهرک کشاورزی در شمال استان را داده است.

ایجاد شهرک کشاورزی در 6 هزار هکتار

به گزارش گلستان24، حسین پیشقدم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، شب گذشته (19 شهریور) در جلسه کارگروه اقتصادی استان گفت: پژوهشکده محیط های خشک کشور پیشنهاد ایجاد شهرک کشاورزی در 6 هزار هکتار را داده که برای شروع تقاضای واگذاری 100 هکتار زمین کرده است.

 

وی افزود: دستگاه هایی مانند منابع طبیعی باید نسبت به بررسی این طرح سریعتر اقدام کنند تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اجرای طرح گردشگری کبودوال هم گفت: مطالعات اولیه برای احداث تله کابین کبودوال انجام شده و به زودی نهایی می شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح سرمایه گذار خوبی دارد، افزود: بخش خصوصی پیگیر اجرایی شدن این طرح است و پیشنهاد این است که تا زمانی که کلیت طرح گردشگری کبودوال به تصویب برسد، عملیات اجرایی احداث تله کابین زودتر شروع شود.

 

پیشقدم ادامه داد: دو جلسه ای با دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه بنگاه های اقتصادی تعطیل و غیرفعال داشتیم، لیست بنگاه ها استخراج شده است . 70 درصد تعطیلی این بنگاه ها در هشت سال قبل اتفاق افتاده است. عدم سرمایه گذاری، نبود تکنولوژی به روز، عدم پیگیری مدیریت و انتقال اسناد مالکیت بنگاه ها به بانک ها از موضوعات مهم در تعطیلی این بنگاه ها بوده است.

 

وی بیان کرد: در چندماه اخیر 15 درصد بنگاه هایی که هشت نه سال قبل تعطیل شده بود، احیا شد.

 

پیشقدم به احداث شهرک گیاهان دارویی هم اشاره کرد و گفت: احداث این شهرک توسط جهاددانشگاهی پیشنهاد داده شد که دارای ظرفیت های اجرایی خوبی است و اغلب پروژه هایی را اجرا می کند که صرفه اقتصادی داشته باشد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار