قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان گلستان:

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از تولید یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گندم در استان گلستان خبر داد.

یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن گندم در استان گلستان تولید شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین کاویانی عصر امروز در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه میثاق‌نامه جهادکشاورزی استان گلستان در راستای اجرایی شدن پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تهیه شده،به برخی از اقدام‌ها در راستای این میثاق نامه اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته پیش‌بینی تولید گندم در استان طبق ابلاغ وزارتخانه یک میلیون و 300 هزار تن بود که امسال یک میلیون و 380 هزار تن گندم در استان تولید شد.

وی با بیان اینکه گلستان در بخش کشاورزی رتبه هشتم کشور را دارد، افزود: برای سال آینده نیز طبق ابلاغ و برنامه وزارتخانه تولید یک میلیون و 160 هزار تن گندم در استان پیش‌بینی شده است.

کاویانی درباره علت کاهش میزان تولید در برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: براساس اعلام مسئولان ذخیره گندم در انبارها جوابگوی نیازها است و در کل کشور قرار شد تا میزان تولید 700 تا 800 هزار تن کاهش پیدا کند.

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امسال گندم هر کیلوگرم به قیمت یک‌هزار و 300 تومان خریداری می‌شود و پارسال با خرید یک میلیون و 364 هزار تن گندم در گلستان توانستیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص دهیم و استان گلستان به صورت متوسط همه ساله حدود 10 درصد گندم مورد نیاز کشور را تأمین می‎کند.

وی درباره سطح زیرکشت و میزان تولید شلتوک در استان هم اظهار کرد: امسال 75 هزار هکتار شالی در استان گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌شود 350 هزار تن شلتوک از آن برداشت شود.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار