مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه تا کنون هشت اثر ناملموس در استان به ثبت ملی رسیده است، گفت: اکنون سه اثر در حال به ثبت رسیدن است.

سه اثر در گلستان، در آستانه ثبت ملی شدن

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، شب گذشته(20 شهریور) در مراسم آیین بزرگداشت هفته گرگان گفت: امروز با تلاش هایی که صورت گرفته است توانستیم رونمایی از ثبت ملی گویش استرآبادی را همزمان با روز گرگان داشته باشیم.

 

وی افزود: ثبت گویش استرآبادی کاری ساده نبود و نیازمند به تحقیق عمیقی داشت که توسط افراد مربوطه چه در داخل و چه در خارج از سازمان میراث فرهنگی تلاش بسیاری برای جمع آوری مطالب صورت گرفت.

 

کریمی اظهارداشت: اکنون با همکاری که از سوی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان صورت گرفته است موضوعات مشترکی برای گرگان در نظر گرفته شد که مورد پیگیری است.

 

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی ثبت آثار ملی و توجه به آثار تاریخی است که تا کنون قدم های بسیار خوبی برداشته شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به اینکه تا کنون هشت اثر ناملموس در استان به ثبت رساندیم، گفت: اکنون سه اثر در حال به ثبت رسیدن است.

 

وی افزود: اکنون ظرفیت های بسیار خوبی حوزه گردشگری، صنایع دستی و بافت های با عظمت تاریخی گرگان وجود دارد که همه این ها نیازمند به حمایت دارد.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار