رئیس شورای حل اختلاف گلستان خبر داد

معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: با ارائه آموزش‌های کاربردی در بازرسی‌های کارشناسان، کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در شعب شورای حل اختلاف استان بهتر شده است.

بهبود کیفیت رسیدگی به پرونده‌های ورودی به شعب شورای حل اختلاف گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف گلستان، احمد جعفری از پایان دورنخست بازرسی‌ها در استان داد و گفت: در این بازرسی‌ها با بیش از 16 مورد بازرسی تلاش کردیم علاوه بر بررسی پرونده‌ها و مشکلات اعضا، آسیب‌شناسی میدانی در سطح شوراهای حل اختلاف در استان صورت گیرد.
وی افزود: حضور در دورترین شعب شورای حل اختلاف، امکان تعامل چهره به چهره و بررسی مشکلات به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای تدوین دوره‌های آموزشی ویژه هر حوزه قضایی  را در سطح استان فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها تلاش ما بر این بود تا مبانی آموزشی در بخش‌هایی مانند نحوه ثبت، رسیدگی و بایگانی پرونده‌ها به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان امر، به اعضا آموزش و اشکالات موجود رفع شود.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است  آموزش‌های عملی، در شعب و در پرونده‌هایی که اعضا هر روز با آن سر و کار دارند، بازده بیشتر و بهتری دارد.
احمد جعفری تصریح کرد: در این بازرسی‌ها شناسنامه کاملی از تمام شعب، تهیه شده است که می‌تواند در آینده به عنوان یک مرجع کامل برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مدیریتی مورد استفاده قرار گیرید.
وی افزود:  پس از بازرسی، مزایا و معایب به تفکیک هر حوزه قضایی تهیه و در اختیار همان حوزه به منظور بهبود کار و رفع معایب قرار می‌گیرد تا در دور دوم بازرسی‌ها نسبت به ارتقای کیفیت و رفع مشکلات اقدام کنند.
به گفته وی در دور دوم بازرسی‌ها شعبی که بهبود کیفیت داشته باشند تشویق و به اعضای شعبی که نسبت به رفع موانع اقدام نکرده باشند تذکرات لازم داده خواهد شد.
معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: هم اکنون 141 شعبه شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان فعال است که همه این شعب توسط تیم کارشناسی بازرسی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار