رئیس دانشگاه گلستان:

رئیس دانشگاه جامع گلستان گفت: درآمد دانشگاه از فروش پژوهش و فناوری یک میلیارد تومان بوده که از سامانه پزشک خانواده محقق شده است.

تشکیل تیم شورای راهبردی با اصحاب رسانه در دانشگاه گلستان

به گزارش گلستان24؛فرهاد یغمایی، صبح سه شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: گزارش درآمد حاصل از پژوهش دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

یغمایی به مقوله نقد اشاره کرد و گفت: نقدها باید سازنده باشد تا حرکتی صورت گیرد، البته نباید به همه جنبه ها پاسخ داد زیرا عمل فرد و دانشگاه معلوم و شفاف است.

وی افزود: حداقل یک بار در سال نشست داشتیم و انتقادهای خود را بیان کردیم امّا امروز به نتیجه رسیده است، اتفاقی که باید دو سال پیش رقم می خورد.

رئیس دانشگاه گلستان بیان کرد: در هفته اول دولت فاز اول دانشگاه در سرخنکلاته افتتاح شد و اکنون معاون اداری و مالی در آن جا مستقر است.

یغمایی ادامه داد: از اول مهرماه ۱۵۰ دانشجوی جدیدالورد در رشته های، حقوق، مدیریت، گرافیک و مهندسی صنایع در دانشکده تعاون شروع به تحصیل خواهند کرد.

وی توضیح داد: این رشته ها را برای اولین بار در دانشگاه دولتی در سطح استان داریم و هدف توسعه دانشگاه است.

افزایش کیفیت ملاک عملکرد دانشگاه گلستان است

رئیس دانشگاه گلستان اظهار کرد: تعداد هیئت علمی را از ۱۱۳ به ۱۵۰ افزایش دادیم و تمام جذب ها کیفی بوده و مسائل سیاسی در آن لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: باید فردی متفکر وارد دانشگاه شود و کار علمی انجام شود، دانشگاه نباید پایگاه سیاسی شود.

یغمایی گفت: بسیاری از مراسم های کلنگ زنی را قبول ندارم، نباید تعهدی برای دولت ایجاد شود و کار نمایشی نیز نباید انجام داد.

وی تصریح کرد: کیفیت برای ما حرف اول را می زند، ساختمان اداری و آموزشی را برای روز دانشجو یا دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.

یغمایی خاطر نشان کرد: اگر برنامه ها مطابق کار پیش رود، دانشکده علوم، مهرماه سال آینده افتتاح می شود، با توجه به درآمدهای خود دانشگاه بخشی از منابع آن تأمین می شود.

رئیس دانشگاه گلستان بیان کرد: اهداف دانشگاه همه محور و جامع است و باید در زمینه های مختلف کار شود.

وی گفت: چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده، چهار رشته در مقطع دکتری، ۳۳ رشته در مقطع ارشد و ۳۰ رشته در مقطع کارشناسی داریم و همواره به  رشد کیفی فکر کرده ایم.

یغمایی توضیح داد: نسبت استاد به دانشجو در کشور یک به ۲۵ است، در دانشگاه گلستان این رقم یک به ۲۳ است و تصمیم داریم آن را به یک به ۱۷ برسانیم.

وی اظهار کرد: نسبت اعضای هیئت علمی ۱۴۲ به سه هزار و ۳۱۱ است و ۹۳ درصد اساتید، استادیار به بالا هستند.

رئیس دانشگاه گلستان افزود: سرانه مقالات علمی- پژوهشی به ازای هر عضو هیئت علمی ۱.۳۳ است و این رقم با حداقل امکانات صورت گرفته است.

یغمایی بیان کرد: تعداد کتب تألیفی و ترجمه ای در سال ۹۵، ۱۶ عدد بوده است.

وی به نقشه علمی جامع کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه گلستان راه اندازی اولین مرکز ابر اشیاء را در بهار ۹۶ انجام داد که برای اولین بار در کشور اتفاق می افتاد.

تشکیل شورای راهبردی از برنامه های دانشگاه گلستان است

مدیر روابط عمومی دانشگاه گلستان هم در این نشست گفت: تشکیل تیم شورای راهبردی با اصحاب رسانه از برنامه های دانشگاه گلستان است.

محمدمهدی اسلامی، اظهار کرد: در برنامه های پیش رو تشکیل شورای راهبردی متشکل از تیم روابط عمومی دانشگاه و جمعی از خبرنگاران را خواهیم داشت و نشست ها و برنامه ها را توسط این شورا انجام خواهیم داد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیش برد اهداف دانشگاه قدم برداریم.

اسلامی تصریح کرد: ترکیب این شورا براساس شاخصه هایی است که در حال تدوین آن هستیم و میزان همکاری اصحاب رسانه با دانشگاه در آن لحاظ می شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه گلستان: دانشگاه گلستان تحت ریاست فرهاد یغمایی است که از دی ماه سال ۹۲، بعد از تشکیل دولت یازدهم مستقر شدند و بعد از آن اتفاقات خوبی رقم خورد.

مشاوره رئیس دانشگاه گلستان  به ارتقاء سطح دانشگاه اشاره کرد و گفت: ارتقاء و پیشرفت دانشگاه را در بین سایر دانشگاه های کشور شاهد بودیم، و مهم ترین برنامه دانشگاه افتتاح و راه اندازی فاز یک پردیس سرخنکلاته بود که انجام شد.

اسلامی توضیح داد: دانشکده تعاون به همت ریاست دانشگاه و مدیران و مسئولان کشوری و وزارتی انجام شد که خواسته دیرینه مردم منطقه بود.

وی افزود: دانشگاه در صدد است تا فاز بعدی را که اصلی تر از فاز قبلی است در آذرماه افتتاح کند و تیم اداری و آموزشی به طور ۱۰۰ درصد در آنجا مستقر شود.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار