رییس هیات شنای گلستان گفت: نبود استخر تخصصی بزرگترین مشکل شنای گلستان برای اجرای طرح استعدادیابی و تقویت ورزشکاران رده های سنی پایه است.

ظرفیت بالای گلستان در رشته شنا

به گزارش گلستان 24؛محمدعلی رحیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دلیل نداشتن استخر مجبور شدیم چند وقت کامل از استخرها را با قیمت بالا اجاره کرده و در اختیار مربیان و شناگران قرار دهیم که این روش در بلندمدت نیازمند بودجه بسیار زیاد است و انجام آن از توان هیات شنا خارج است. 
وی بیان کرد: گلستان ظرفیت های زیادی در رشته شنا دارد اما به دلیل نبود مکان مناسب و دائمی برای شناسایی و تقویت آن ها، قادر به پرورش همه آن ها نبوده و نمی توانیم از این توانایی ها برای ساختن شناگرانی ماهر، مدال آور و مدعی در رده های سنی گوناگون استفاده کنیم. 
رییس هیات شنای گلستان افزود: با وجود همه این کمبودها و مشکلات، برنامه های زیربنایی و استعدادیابی را اجرا کرده و بدون وقفه در حال گسترش برنامه ها و سیاست ها با هدف کسب موفقیت های بیشتر در آینده هستیم. 
رحیمیان ادامه داد: طرح های استعدادیابی و آموزش شنا در شهرهای گلستان از مدتی قبل آغاز شده و تلاش می کنیم با اجرای مداوم و مستمر آن، نخبگان شنای شهرها را شناسایی و با تشکیل تیم قدرتمند در رقابت های قهرمانی کشور شرکت کنیم . 
وی گفت: در مدت زمان یک سالی که از عمر هیات جدید می گذرد برای اولین بار لیگ شنای رده های سنی استان در 4 مرحله برگزار شد و برای امسال هم علاوه بر ادامه برگزاری لیگ مردان، مسابقات شنای زنان هم برای اولین بار برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار