مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهر گرگان:

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهر گرگان گفت: امسال برای نخستین بار اجتماع رهروان حسینی برای استقبال از محرم و برافراشتن پرچم های عزای حسینی برگزار می شود.

برگزاری برنامه « روضه صبح » در آستانه امامزاده عبدالله (ع)

به گزارش گلستان 24؛سیدعلی مهاجر، مسئول هیئت رزمندگان سپاه اسلام شهر گرگان، امروز (23 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های هیئت رزمندگان اسلام در ایام محرم امسال با همکاری همه دستگاه های اداری، کارگری، صنفی و ... برگزار می شود.

 

وی با اشاره به استقبال از محرم و برگزاری اجتماع رهروان حسینی، افزود: این اجتماع برای نخستین بار در این شهر با حضور اقشار مختلف مردم، ساعت 16:30 دقیقه روز 29 شهریور ماه در خیابان پارک شهر برگزار می شود. پس از برگزاری اجتماع با حضور مردم پرچم های عزای حسینی بر سردرب اصناف و محلات نصب خواهد شد.

 

مهاجر یادآور شد: استقبال از محرم یکی از سنت های دیرینه مردم این دیار بوده که تحت عنوان سیاه پوشان محرم از آن یاد می شد.

 

وی با بیان اینکه جنس برنامه ها متناسب با زمان و مکان و مخاطب پیش بینی شده است، اظهار کرد: برنامه « روضه صبح » نیز به مدت 6 روز در آستانه امامزاده عبدالله (علیه السلام) از ساعت 6:30 دقیقه تا 8:30 دقیقه همراه با قرائت زیارت عاشورا، روضه خوانی و سینه زنی پیش بینی شده است.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهر گرگان به برگزاری اجتماع « لبیک یاحسین» هم اشاره کرد و گفت: این مراسم روز یکم مهرماه در محوطه میدان عباسعلی رأی ساعت 17 برگزار می شود.

 

به گفته وی، مراسم «احلی من العسل» ساعت 10 صبح روز پنجم مهرماه و شیرخوارگان حسینی نیز در روز جمعه هفتم مهرماه ساعت 9 صبح در آستانه امامزاده عبدالله (علیه السلام) شهرگرگان برگزار خواهد شد.

 

مهاجر اجتماع مردم عزادار و هیئات مذهبی شهر گرگان در روز تاسوعا هم اشاره کرد و افزود: این برنامه از ساعت 9 صبح روز تاسوعا در خیابان امام خمینی (رحمه الله علیه) اجرا می شود. روز یازدهم مهرماه نیز مراسم رهروان زینبی از ساعت 11 صبح در محل امامزاده عبدالله ( علیه السلام) پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: نفس شکل گیری هیئت رزمندگان برای این است که برای انقلابی شدن و انقلابی ماندن فضای هیئت ها کمک کند. به طور قطع هر هیئت فرصتی برای ترویج تفکرات مذهبی و انقلابی است از همین روی، تعدد آنها تهدید نیست بلکه یک فرصت است.

 

مهاجر تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به اعتقادات دینی خود داشته باشیم  و ما هم در مجموعه سپاه به دنبال کارسیاسی و حزبی نیستیم و نمی خواهیم موضوعات مذهبی را از این زوایه ببینیم.

 

وی بیان کرد: ما موظفیم به عنوان یک مسلمان برای دین مان خود را هزینه کنیم. همانطور که اهل سنت در محرم برای نشان دادن و ابراز ارادت خود، صدقه می دهد و ما نذری می دهیم؛ برای این است که همه می خواهیم کاری دینی و مذهبی انجام دهیم.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهر گرگان گفت: این برنامه ها هیچگاه در بعد از عاشورا متوقف نشد زیرا مردم دین دار هستند. برای سلامت دینی مردم هیچ چیزی بهتر از بالابردن فرهنگ اعتقادی آنان نیست. هرچه دین داری مردم افزایش پیدا کند خودکنترلی آنان نیز بیشتر خواهد شد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار