مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در وزارت علوم 72 درصد از دانشجویان احکام دینی از جمله نماز را به جای می‌آورند و 90 درصد دانشجویان اعتقادات دینی دارند.

90 درصد دانشجویان اعتقادات دینی دارند
به گزارش گلستان 24؛ دکتر فضل‌الله ایرجی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در گرگان افزود: فضای دانشجویی و دانشگاهی از این نظر از متوسط فضای عمومی جامعه بالاتر است.
 
وی بیان کرد: این جشنواره از پر مخاطب‌ترین جشنواره‌های دانشجویی است که 32 سال پیاپی برگزار می‌شود.
 
ایرجی با بیان اینکه به طور کلی بین دستگاه های کشور بیش از 300 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده اند، تصریح کرد: این تعداد کافی نیست زیرا تعداد کل دانشجویان شرکت کننده کمتر از 10 درصد کل دانشجویان کشور است که به دنبال افزایش آن هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در بخش وزارت علوم که یکی از موثرترین دستگاه های مرتبط با جشنواره است، بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان شرکت داشتند.
 
مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بیش از 1000 اثر به جشنواره نهایی ارسال شد که در نهایت 316 نفر مهمان شرکت داشتند و 120 نفر در رشته های مختلف برگزیده شدند.
 
ایرجی اظهار کرد: در این جشنواره در 6 حوزه فناوری، پژوهش، ادبی، هنری، معارفی، آوایی و 35 زیرحوزه فعالیت انجام دادیم.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره نماد همگرایی دستگاه‌های آموزش عالی است، گفت: در حوزه وزارت علوم، دستگاه های ستادی از جمله پیام نور، فنی حرفه ای، علمی – کاربردی و فرهنگیان را در این جشنواره جدا کردیم.
 
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره های قرآن و عترت نماد همگرایی مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی نیز هستند، تصریح کرد: از دو سال گذشته بنا را بر این گذاشتیم که مراحل نهایی این جشنواره را در دانشگاه هایی برگزار کنیم که دانشجویان شیعه و سنی دارند. این کار از دانشگاه کردستان آغاز و سال گذشته در دانشگاه سیستان و بلوچستان و امسال نیز در گلستان انجام شد.

/ اعتدال

ارسال نظر

آخرین اخبار