مدیرآموزش و پرورش گرگان:

مدیر آموزش و پرورش گرگان یکی از چالش های حوزه خود را مهاجرت خانواده ها به مرکز گلستان خبرداد و از کمبود اعتبارات گله کرد.

چالش مهاجرت خانواده ها به مرکز گلستان/ اعتبارات کافی نیست

به گزارش گلستان24؛نصرالله کشیری، پیش از ظهر شنبه در نشست خبری، اظهار کرد: امسال هفت هزار و ۸۰۰ نفر در مقطع اول ابتدایی و هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سنا برای مقطع پیش دبستانی ثبت نام کردند که کمترین فشار را در حوزه ثبت نام در مقطع ابتدایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان گرگان هفت هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند، افزود: شهرستان گرگان از وجود پنج هزار فرهنگی شاغل و پنج هزار بازنشسته در ۴۸۳ آموزشگاه برخوردار است که از این تعداد آموزشگاه ها ۱۴۷ مورد غیر دولتی است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۲۶۰ کلاس درس ساخته شده است و در اختیار دانش آموزان این شهرستان قرار گرفته است.

وی در خصوص امکانات رفاهی، تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم مرکزی در توسکستان با مساحتی بیش از سه هزار متر مربع و در گرگان پارک علم و فناوری را ایجاد کنیم.

کشیری با اشاره به اینکه در حوزه سخت افزاری علی رغم افزایش دانش آموزان ۵۸ درصد مدارس دو شیفت بودند، اظهار کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد مدارس شهرستان گرگان تک شیفت هستند اما هنوز به استاندارد لازم نرسیده است.

وی افزود: در عرصه نیروی انسانی به جهت سیستم دهی در حال حاضر هشت هزار معلم مازاد و ۴ هزار نفر ساعت اضافه کار داریم که امسال بنا داریم نرخ بهره بری همه معلمان به یک برسد.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: رتبه آموزش نهایی در سطح کشور ۳۱۱ بود که امسال به ۱۱۹ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنکور امسال نست به سال گذشته بهتر بود، تصریح کرد: تعداد قبولی در رشته پزشکی کنکور امسال به بیش از ۸۰ نفر رسیده است.

کشیری یادآورشد: درآمدهای شهرستان گرگان در سال های ۹۲ و ۹۳ کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در سال ۹۵ به بیش از دو میلیارد تومان رسیده است و توانست بسیاری از مشکلات آموزشی را ارتقا دهد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۱ شهرستان گرگان گزارشی از رتبه های برتر  ورزشی و پرورشی نداشتیم اما امسال بیش از ۱۰ رتبه اولی در سطح کشور داشتیم که این نشان از تحرک در حوزه آموزشی است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته برای اولین بار توانستیم در گرگان دوره آموزشی برای ۳۲۴ هزار نفر از معلمان برگزار کنیم.

وی مهاجرت خانواده ها به مرکز استان را یکی از چالش ها دانست و افزود: با توجه به در اختیار داشتن برخی از امکانات در مرکز استان بسیاری از خانواده ها به شهرستان گرگان مهاجرت می کنند که تراکم نیروی انسانی در سایری از رشته ها ماذاد داریم و این باعث می شود تا با مشکل مواجه شویم.

کشیری اظهار کرد: میانگین تراکم آموزشی را از ۳۱.۵ به ۲۷.۵ رساندیم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان کمبود فضای آموزشی در شهرستان گرگان را یکی دیگر از دغدغه های اصلی دانست و گفت: ورود آسیب های اجتماعی از دیگر مشکلات است که بخشی از آن ها مربوط به بحث اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ کانکس در سطح شهرستان گرگان وجود داشت، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده بیش از ۱۶۰ کلاس درس به سیستم آموزشی اضافه شده است که بیش از ۵۰ درصد آن توسط خیرین صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: امسال مبلغ ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان گرگان در نظر گرفته شده است که این رقم جواب گو اجرای پروژه ها نبوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه فضای تخریبی مدارس در سال ۹۲، ۳۸ درصد بوده است اکنون به کمتر از ۱۴ درصد رسیده است.

کشیری با اشاره به اینکه جشن شکوفه ها و غنچه امسال ۲۹ شهریور برگزار می شود، اظهار کرد: امسال زنگ بازگشایی مدارس همزمان با دفاع مقدس و دومین روز از محرم در مدرسه دخترانه شاهد برگزار خواهد شد.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار