صبا کودک ۷ ساله رامیانی که بر اثر یبماری ویروسی ریه‌های خود را از دست داده، با پیگیری خبرگزاری تسنیم و کمک‌‌های خیران در بیمارستان طالقانی گرگان بستری و مراحل درمانش آغاز شد،اما برای انجام عمل پیوند، "صبا" همچنان چشم انتظار کمک مسئولان و خیران است.

کودک رامیانی بی‌تاب رفتن به مدرسه است

به گزارش گلستان24؛چندی پیش بود که گزارش خبرگزاری تسنیم از زندگی سخت دختر 7 ساله توران فارسی شهرستان رامیان سبب شد که بسیاری از خیران استان گلستان برای کمک و برگشتن روال عادی زندگی صبا وارد عمل شوند.

براساس آخرین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان صبا 7 ساله را که از 4 سالگی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند را در بیمارستان طالقانی شهرستان گرگان بستری کرده و مراحل درمان وی آغاز شده و شماری از خیران نیز آمادگی خود را برای کمک به درمان صبا اعلام کردند و قرار است که "صبا" با کمک دانشگاه علوم پزشکی گلستان به بیمارستان مسیح دانشوری تهران اعزام شود.

همچنین خانواده صبا که از 4 سالگی برای بهبود صبا هزینه‌های زیادی پرداخت کردند، همچنان چشم انتظار این هستند که خیران در این روزهای سخت تنهایشان نگذارند.

صبا1

خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در استان گلستان برای بررسی آخرین وضعیت صبا به ملاقات این کودک 7 ساله گلستانی رفتند و با صبا و مادرشگفتگو کردند.

 

صبا که از روز گذشته، انتظار در بیمارستان بسیار کالافه‌اش کرده و از همه سیم‌کشی‌هایی که به دستگاه‌های پزشکی متصل است خسته شده، امید دارد هر چه زودتر از این بند بیماری رهایی پیدا کند. صبا که کیف مدرسه خود را خریداری کرده، امید دارد با بهبودی کامل بتوانند به مدرسه برود.

صبا حیدری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: دوست دارم همه بچه‌ها در بیمارستان خوب شوند و من نیز سلامتی‌ام را هرچه زودتر به دست بیاورم و به مدرسه بروم.

مادر صبا در گفت‌وگو با تسنیم تاکید کرد: از 4 سالگی صبا بر اثر تب شدید بدنش عفونت کرده و 40 روز بر اثر آن در ان‌آی‌سی‌ یو بیمارستان طالقانی گرگان بستری می‌شود و پس از آن که شرایط صبا به وضعیت عادی بازنمی‌گردد تصمیمم می‌گیریم که صبا را به تهران اعزام کنیم.

 

وی تصریح کرد: پس از بستری صبا در بیمارستان تهران در 2 بخش چشم و عفونت صبا مورد معاینه قرار گرفت و 45 روز در بیمارستان تهران بستری می‌ماند اما از آنجا که دکترش اعتقاد داشت در صورت اضافه شدن وزن، صبا می‌تواند سلامتی‌اش را به دست بیاورد، آن را از بیمارستان مرخص می‌کنم.

مادر صبا یادآور شد: اما وی پس از مرخص شدن از بیمارستان وزنش اضافه نشد و به گفته پزشکان باید ریه‌اش پیوند ‌شود. ویروس سبب شده ریه صبا از کار بیافتد و وقتی که صبا سرما می‌خورد حالش به شدت بد می‌شود.

صبا2

 

وی با بیان اینکه بدون سرماخوردگی نیز صبا مجبور است اکسیژن به خود وصل کند، افزود: من و پدر صبا به کار کشاورزی و شالیکاری بر سر زمین‌های مردم مشغول هستیم و ما توان پرداخت هزینه‌های عمل صبا را نداشتیم و به گفته پزشکان با توجه به اینکه صبا باید با خود کپسول اکسیژن داشته باشد، اجازه رفتن به مدرسه را ندارد. اگر صبا در همان سال‌ها عفونتش درمان می‌شد بیماری به این مرحله نمی‌رسید و ما امیدواریم با همت خیران صبا بتواند به مدرسه برود و به آرزویش برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار