مدیر آموزش و پرورش کردکوی:

مدیر آموزش و پرورش کردکوی گفت: مدیران مدارس می‎توانند از مدیریت آموزش و پرورش شهر خود انتقاد کنند اما کسی وظیفه ندارد جایگاه آموزش و پرورش را زیرسؤال ببرد.

کسی وظیفه ندارد جایگاه آموزش و پرورش را زیر سؤال ببرد/ مدیر مدرسه باید با رفتار اداری، سازمانی و آموزشی آشنا باشند

به گزارش گلستان24؛وجیه‎الله عسگری بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس کردکوی که ویژه پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سالن کوثر کوثر برگزار شد، اظهار کرد: مدیران باید  از ظرفیت‎های برون‎سازمانی و برون‎مدرسه‎ای به‎نحو احسن استفاده کنند.

وی مدیران را بهترین الگو برای دبیر، دانش‎آموزان و خانواده‎ها دانست و گفت: مدیران باید به سویی حرکت کنند که الگوی مناسبی برای همه باشند و از همه لحاظ اعم از گفتار، رفتار، تحلیل، پوشش و ... نمونه باشند.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه مدیر باید توانمند، قوی و خوش‎فکر باشد و شرایط کارکنان خود را درک کند، اذعان کرد: مدرسه‎ای که از همکاری و همراهی همه ارکان برخوردار نباشد موفق نمی‎شود.

 

 

عسگری رفتار اداری، سازمانی و آموزشی یک مدیر را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: مدیران باید رفتار اداری، سازمانی و آموزشی را به‎درستی بیاموزند.

وی با بیان اینکه زیرذره‎بین بودن تمام شاخصه‎های رفتاری مدیران به‎معنای مچ‎گیری نیست، گفت: باید تلاش کنیم موانع را شناسایی و یک مجموعه خوب و موفق بسازیم.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی شعار امسال را «تحول در مدرسه» برشمرد و مطرح کرد: مدیران باید در کلاس، دانش‎آموزان، نگرش، دانش، اجرای برنامه‎ها و ... تحول ایجاد کنند.

 

 

عسگری با بیان اینکه معلمی که مرجعیت علمی داشته باشد موفق است، ابراز کرد: برخورداری معلمان از مرجعیت علمی بر عهده مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مدیر مدرسه است که باید در راستای تجهیز امکانات و تجهیزات مدارس تلاش کنند تا زمینه رشد معلمان فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیران نقش انجمن اولیاء و مربیان و خانواده‎ها را در تعلیم و تربیت نادیده نگیرند، افزود: مدیری که انجمن اولیاء و مربیان را تقویت کند موفق است.

مدیر آموزش و پرورش کردکوی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی اوقات مشورت‎های تیمی برخی از مدیران در راستای تضعیف جایگاه مدیریت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این اقدامات برای کسانی که دلسوز شهر خود هستند خوشایند نیست، مدیران مدارس می‎توانند از مدیریت آموزش و پرورش شهر خود انتقاد کنند اما کسی وظیفه ندارد جایگاه آموزش و پرورش را زیرسؤال ببرد، در واقع جلسات تیمی نباید در راستای تضعیف جایگاه آموزش و پرورش باشد.

 

 

عسگری اذعان کرد: مربی معرفی کردن معلم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشان می‎دهد معلم علاوه‎بر حوزه آموزشی باید در حوزه تربیتی و اخلاقی نیز گام بردارد، از این رو یک پنجم کلاس درس باید به برنامه‎های فرهنگی و هنری اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز از ارزش‎ها و اعتقادات دینی خود فاصله گرفتیم، با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری، اظهار داشت:  تمام دستاوردها و موفقیت‎های یک جامعه مرهون تلاش‎های مدیران و معلمان مدارس است.

به گزارش خبرنگار فارس، در پایان این مراسم از تعدادی از فرهنگیان بازنشسته تجلیل و قدردانی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار