مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: چشم انداز ذخایر آبی استان خوب نیست برای همین باید اتکا برنامه ها و طرح هایی که قرار است در استان اجرا شود را به آب کم کنیم.

مشکل کم آبی در اراضی شمال استان گلستان

به گزارش گلستان 24؛ابوطالب قزلسفلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، شب گذشته (25 شهریور) در جلسه قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان با بیان اینکه گلستان از کم آبی رنج می برد، گفت: با توجه به شرایطی که داریم باید اتکا برنامه ها و طرح های خود را به آب، کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه باید حقابه محیط زیست هم رعایت شود، افزود: در استان بندهای متعدد وتالابهای مختلفی داریم که باید به بحث آب آن توجه شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به پیش بینی هایی که از وضعیت بارش ها در استان طی یک دهه آینده شده است، اظهار کرد: براساس این پیش بینی ها تاسال ۱۳۵۰ چهاراستان گلستان، ایلام، کردستان وکرمانشاه با افت شدید بارش تا ۴۰ درصد مواجه خواهند بود.

 

وی بیان کرد: پروژه های منابع طییعی براساس نقشه محدودیتها و تنگناهای موجود و براساس آن اولویت بندی و اجرا می شود و می توانیم این اطلاعات را دراختیارسایر دستگاه ها برای اجرای پروژه های پیشرفت وآبادانی قرار دهیم.

 

قزلسفلوبا بیان اینکه اراضی در شمال استان با مشکل کم آبی مواجه است، گفت: درشمال استان سطح اراضی محدود است و با توجه به تنگناهای آب محدودیتها افزایش یافته است. حفظ منابع طبیعی، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی از مسائل مهم به شمار می رود.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار