لیگ برتر بسکتبال کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود؛

لیگ برتر بسکتبال ایران در فصل جدید برای نخستین بار شاهد برگزاری دربی گرگان به عنوان پرهوادارترین شهر بسکتبال کشور خواهد بود و گرگانی‌ها برای تجربه این هیجان لحظه شماری می‌کنند.

بسکتبال ایران در انتظار دربی گرگان/ لحظه شماری برای اوج هیجان

به گزارش گلستان 24 ؛ کمتر از یک ماه تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور باقی مانده و این فصل برای بسکتبالدوستان گرگانی رنگ و بوی دیگری دارد.

حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال، اتفاقی است که برای نخستین بار رخ می‌دهد و پرشورترین هواداران بسکتبال ایران بی صبرانه در انتظار شروع هیجان انگیزترین فصل برای بسکتبال گرگان هستند.

شهرداری گرگان که در حال حاضر قدیمی‌ترین تیم لیگ برتر بسکتبال ایران به شمار می‌رود مانند همیشه در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت و تیم «یس آل» گرگان هم فصل گذشته با نایب قهرمانی لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر بسکتبال را کسب کرد.

اما برای گرگانی‌ها بدون شک جذاب‌ترین اتفاق در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال رویارویی دو تیم این شهر و برگزاری دربی گرگان خواهد بود که می‌تواند لحظات فوق العاده‌ای را برای هواداران بسکتبال گرگان رقم بزند.

دیدار تیم های بسکتبال شهرداری گرگان و لوله آ اس شیراز

جدا کردن هواداران دو تیم گرگانی خیانت است

مدیر انجمن هواداران بسکتبال گرگان باور حضور دو تیم از این شهر در لیگ برتر بسکتبال را سخت و مانند رویایی شیرین می‌داند.

حسین شایان پناه  می‌گوید: نباید به این موضوع احساسی نگاه کنیم، گنبد تجربه حضور دو تیم در لیگ برتر والیبال را داشت که تجربه موفقی نبود.

وی معتقد است حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال را می‌شود از دو جنبه بررسی کرد و اضافه می‌کند: با حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال بازیکنان بومی بیشتری به بازی گرفته می‌شوند و گرگان هفته‌ای دو بار حال و هوای لیگ برتر بسکتبال را تجربه خواهد کرد و جوانان و نوجوانان زیادی به سالن می‌آیند.

شایان پناه ادامه می‌دهد: اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که اگر دو تیم با یکدیگر ادغام می‌شدند می‌توانستیم تیم قوی و پر مهره تری در اختیار داشته باشیم و با شرایط این فصل حتی به فینال لیگ برتر بسکتبال هم برسیم.

باید به تمام ایران نشان دهیم که گرگان همچنان پایتخت بسکتبال ایران است و پرشورترین هواداران را در اختیار دارد

وی تصریح می‌کند: البته اینجا گرگان است و هیچ مسئول و مدیری علاقه به تیمداری در بسکتبال و استفاده از برند آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ندارند و فقط به دلیل فشار هواداران تیمداری می‌کنند.

مدیر انجمن هواداران بسکتبال گرگان اعتقاد دارد هر ساله با احساسات هواداران بسکتبال گرگان بازی می‌شود و می‌گوید: شهرداری گرگان هر فصل با کمترین مبلغ تیمداری می‌کند و تجربه سنوات قبل همه ساله در حال تکرار است، البته درد دل خانواده بزرگ بسکتبال گرگان تا به حال کمکی نکرده و فقط موجب شادی دشمنان بسکتبال شده است.

شایان پناه با بیان اینکه در حال حاضر همه باید از حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال حمایت کنیم، خاطرنشان می‌کند: باید به تمام ایران نشان دهیم که گرگان همچنان پایتخت بسکتبال  ایران است و پرشورترین هواداران را در اختیار دارد.

وی یادآور می‌شود: عاشقان بسکتبال گرگان جهنم و قلعه عقاب‌ها را به تمام تیم‌ها نشان خواهند داد و عده ای باید بدانند جدا کردن هواداران دو تیم گرگانی فقط خیانت است.

حضور دو تیم در لیگ برتر به آینده بسکتبال گرگان کمک می‌کند

شهرداری گرگان که همواره پای ثابت لیگ برتر بسکتبال بوده در فصل جدید امیدوار است تا ناکامی فصل گذشته را جبران کند.

اما سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار امیدواری می‌کند که حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال استمرار داشته باشد.

سیدزمان حسینی می‌گوید: مایه خوشحالی است که این ظرفیت به وجود آمده تا گرگان دو تیم در لیگ برتر بسکتبال داشته باشد، زیرا جوانان بیشتری درگیر بازی در لیگ برتر می‌شوند و این موضوع به آینده بسکتبال این شهر کمک خواهد کرد.

وی اضافه می‌کند: اکنون که این فرصت به وجود آمده باید از جذب بازیکنان مسن بپرهیزیم و فرصت را در اختیار جوانان قرار دهیم و بازیکنان رده‌های پایه بازی‌های بیشتری را در گرگان می‌بینند که به پیشرفت آنها کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان ادامه می‌دهد: امسال فرصتی است تا بسکتبال گرگان را به تمام ایران نشان دهیم و به دوران اوج برگردیم و امیدواریم باشگاه‌، اسپانسرها، مدیران و هواداران تا پایان لیگ حامی هر دو تیم گرگان باشند.

حسینی حضور دو تیم گرگانی را فرصت تازه‌ای برای هواداران می‌داند و می‌گوید: هواداران بسکتبال گرگان فرصت دارند تا در بسکتبال کشور فرهنگ سازی کنند و در این میان نقش لیدرها بسیار پررنگ خواهد بود و زمان این فرا رسیده تا نشان دهیم گرگان همجنان مهد بسکتبال ابران است.

وی در خصوص رویارویی دو تیم گرگانی برای نخستین بار در لیگ برتر بسکتبال یادآور می‌شد: کادر فنی و بازیکنان دو تیم با یکدیگر رفیق هستیم و رقابتی وجود ندارد اما متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی که اهل بسکتبال هم نیستند می‌خواهند دو تیم را رو در روی یکدیگر قرار دهند.

وی ادامه می‌دهد: این افراد به دنبال منافع مالی خود هستند تا آرامش را از ما بگیرند اما باید بدانیم فارغ از هر نتیجه‌ای در دربی، نام گرگان و بسکتبال این شهر مهم است.

دربی بسکتبال گرگان دومین دربی پرطرفدار ورزش ایران است

اما برای نخستین بار شاهد حضور تیمی از گرگان با حمایت بخش خصوصی هستیم، یس آل در نخستین سال حضورش در لیگ برتر باید دربی بسکتبال گرگان را هم برگزار کند.

سرمربی تیم بسکتبال یس آل گرگان اظهار خوشحالی می‌کند که دو تیم از پرطرفدارترین شهر بسکتبال ایران در لیگ برتر حضور دارند.

صالح مخدومی می‌گوید: با حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال فرصت بسیار خوبی برای بازیکنان این شهر فراهم شده تا با بزرگان بسکتبال ایران تنه به تنه شوند.

وی اضافه می‌کند: فارغ از اینکه خودم سرمربی یکی از دو تیم گرگانی هستم، حضور دو تیم از این شهر در بالاترین سطح بسکتبال ایران واقعا خوشحال کننده است.

مخدومی در خصوص برگزاری دربی بسکتبال گرگان در لیگ برتر خاطرنشان می‌کند: بسکتبالدوستان گرگانی در این بازی می‌توانند جدا از نتیجه، دیداری را در لیگ برتر بسکتبال ببینند که اکثر عوامل آن از شهر خودشان هستند و جذابیت‌های این دیدار ماندگار خواهد شد.

وی یادآور می‌شود: جدا از پرداختن به مرزبندی و نتیجه گرایی ما باید افتخار کنیم که در ورزش ایران و پس از دربی فوتبال استقلال و پرسپولیس، دومین دربی پرطرفدار ورزش ایران در گرگان برگزار خواهد شد.

 

 

هر دو تیم گرگانی از خودمان هستند

اما رئیس هیئت بسکتبال گرگان معتقد است این شهر ظرفیت حضور دو تیم در لیگ برتر بسکتبال را ندارد و با این وجود از هر دو تیم حمایت خواهد کرد.

حمیدرضا کلاسنگیانی می‌گوید: ما به عنوان هیئت بسکتبال گرگان هر کمکی از دست‌مان بر بیاید دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم هر دو تیم تدارکات خوبی برای حضور در لیگ برتر ببینند تا از جایگاه و نام گرگان در بسکتبال ایران دفاع کنند.

وی اضافه می‌کند: تیم یس آل گرگان با حمایت بخش خصوصی برای نخستین بار در لیگ برتر بسکتبال شرکت می‌کند و و امیدواریم مانند لیگ دسته اول در لیگ برتر هم بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد

کلاسنگیانی ادامه می‌دهد: تیم شهرداری گرگان هم بیش از دو دهه در لیگ برتر بسکتبال تیمداری کرده و حضورش به یک عادت برای بسکتبال گرگان تبدیل شده و اگر نباشد باعث ایجاد خلا می‌شود.

هر کمکی از دست‌مان بر بیاید دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم هر دو تیم تدارکات خوبی برای حضور در لیگ برتر ببینند تا از جایگاه و نام گرگان در بسکتبال ایران دفاع کنند

وی با تمجید از فعالیت هر دو تیم گرگانی در رده‌های پایه، یادآور می‌شود: یس آل در زیرگروه هم تیمداری می‌کند و شهرداری قرار است در رده‌های پایه تیم داشته باشد و این موضوع امید می‌دهد تا در چند سال آینده از بازیکنان بومی بیشتری در تیم‌های گرگانی بهره ببریم.

رئیس هیئت بسکتبال گرگان با اشاره به تقابل دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال و حال و هوای تماشاگران می‌گوید: گرگانی‌ها بسکتبال را می‌فهمند و هر دو تیم را از خودمان می‌دانند، امیدوارم بازی زیبایی از آب در بیاید و بعید است مشکل خاصی داشته باشیم.

کلاسنگیانی خاطرنشان می‌کند: امسال با توجه به تعداد کم تیم‌ها، بازیکنان خوب در هر تیم زیاد می‌شوند و سه یا چهار تیم بسیار قوی خواهند شد.

وی یادآور می‌شود: امیدواریم بازیکنان خوبی که می‌مانند جذب تیم‌های گرگانی شوند و با اضافه شدن بازیکنان خارجی، نمایندگان خوبی در لیگ برتر بسکتبال داشته باشیم.

 حال باید کمتر از یک ماه دیگر به انتظار نشست و دید که حضور دو تیم گرگانی در لیگ برتر بسکتبال که برای نخستین بار رخ می‌دهد چه رنگ و بویی خواهد داشت.

اتفاقی که اگر به جنبه مثبت آن نگاه کنیم شاهد حضور بیشتر بازیکنان گرگانی در لیگ برتر خواهیم بود و اینکه سالن امام خمینی (ره) هفته‌ای دو بار پذیرای هواداران پرشور گرگانی است.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار