سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان

سرمربی گلستانی تیم ملی بسکتبال نوجوانان گفت: چند بازیکن تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان روزی در NBA بازی خواهند کرد.

بسکتبالیست‌های نوجوان ایران روزی در NBA بازی می‌کنند
به گزارش گلستان24، محمدمهدی ایزدپناه اظهار کرد: کیفیت بازیکنان تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشورمان به قدری است که می‌توانیم در آینده شاهد حضور برخی از آنها در NBA باشیم.
 

وی افزود: حدود ۱۸ ماه پیش به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان انتخاب شدم و آقای مشحون رئیس فدراسیون از من خواست تا مانند اوایل دهه۸۰ نسل جدیدی را تحویل بسکتبال کشور بدهم.

ایردپناه ادامه داد: در همان ابتدای کار برنامه استعدادیابی را با حضور ۵۰۰ بازیکن در دو گروه ۲۵۰ نفره برگزار کردیم و از میان آنها بهترین بازیکنان از لحاظ فیزیکی و هوشی انتخاب شدند که در نهایت دو تیم ۱۸ نفره تشکیل دادیم تا پشتوانه سازی را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور تیم ملی بسکتبال نوجوانان در تورنمنت بین المللی سراب، خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال گذشته در تورنمنت بین المللی سراب که با حضور تیم‌های جوانان و بزرگسال برگزار شد شرکت کردیم که در نهایت با قهرمانی ما به پایان رسید.

چند بازیکن از بایرن مونیخ و آ اس رم پیشنهاد دارند

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران به حضور این تیم در تورنمنت بین المللی مجارستان اشاره و تصریح کرد: فروردین ماه امسال در تورنمنت بین المللی مجارستان که با حضور تیم‌های خوبی برگزار شد شرکت کردیم که با قهرمانی ما همراه بود و من هم به عنوان فنی‌ترین مربی این تورنمنت انتخاب شدم.

تیم ملی بسکتبال نوجوانان

ایزدپناه ادامه داد: حضور در این تورنمنت موجب شد تا چند بازیکن تیم ملی بسکتبال نوجوانان از تیم‌های بایرن مونیخ آلمان و آ اس رم ایتالیا پیشنهاد دریافت کنند و طی صحبتی که با رئیس فدراسیون بسکتبال مجارستان داشتیم قرار شد تا بازیکنان ما در آینده بتوانند در تیم‌های اروپایی بازی کنند که کمک زیادی به بسکتبال ایران خواهد کرد.

وی افزود: درخشش در این تورنمنت موجب شد تا فدراسیون بسکتبال مجارستان از تیم ملی نوجوانان ایران برای حضور در تورنمنت ملی با هزینه خودشان دعوت کند.

مقتدرانه قهرمان غرب آسیا شدیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران با بیان اینکه تیم ملی با آمادگی در مسابقات غرب آسیا شرکت کرد، گفت: مسابقات بسکتبال نوجوانان غرب آسیا به میزبانی ایران برگزار شد که تیم‌های قدرتمندی در آن حضور داشتند اما ما با اقتدار در این رقابت‌ها قهرمان شدیم.

ایزدپناه تصریح کرد: تنها نگرانی ما صغر سنی تیم‌های عربی بود اما بسکتبالیست‌های نوجوان ما بازی‌های بسیار خوبی انجام دادند  و در دیدار فینال هم موفق به شکست لبنان شدیم.

وی در خصوص شرایط بازیکنان تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران، گفت: هفت بازیکن از ۱۲ بازیکن را نفرات شهرستانی تشکیل می‌دهند و خوشبختانه میانگین قدی خوبی هم داریم و ۶ بازیکن بالای دو متر در تیم حضور دارند و در تیم دوم هم بازیکن ۱۵ ساله‌ای داریم که دو متر و هفت سانتی متر بلندی قامتش است.

هدف‌مان کسب سهمیه جهانی است

سرمربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان ایران در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا که جنبه انتخابی مسابقات جهانی را دارد، یادآور شد: هنوز زمان برگزاری این رقابت‌ها مشخص نیست، اما باید بدانیم که شرایط این رقابت‌ها با غرب آسیا متفاوت است و تیم‌هایی مانند ژاپن، چین، کره جنوبی و فیلیپین تدارکات زیادی برای این مسابقات دیده‌اند.

ایزدپناه افزود: البته ما تیمی تشکیل داده‌ایم که از نظر فیزیکی و سرعتی شرایط خوبی داریم تا در مقابل تیم‌های عربی و شرق آسیا به مشکل نخوریم.

وی ادامه داد: سه تیم برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات جهانی را خواهند گرفت و ما تمام تلاش را خود را می‌کنیم تا جزو سه تیم برتر باشیم.

وی در پایان گفت: شک ندارم که با حضور چنین بازیکنانی در تیم ملی نوجوانان، نسل جدیدی در بسکتبال ایران ظهور خواهد کرد.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار