نماینده ولی‌فقیه گلستان:

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانم زیرا مسلمان اینگونه عمل نمی‌کند و این گروه‌های تکفیری با آن زنی که در میانمار مسلمانان را می‌کشد چه تفاوتی دارند.

دانشگاه و جامعه‌المصطفی نمونه وحدت مسلمانان است

به گزارش گلستان 24؛  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در مراسم آئین افتتاح ساحتمان جدید دانشگاه جامعه المصطفی واحد گرگان و مراسم گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شرایط امروز جهان اسلام و شرایطی را که استکبار جهانی برای مسلمانان پیش آورده بی‌سابقه نیست اما بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از توطئه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: این شرایط ایجاب می‌کند همه مسلمانان به خصوص علمای اسلامی و روشن‌فکران و متفکران اسلامی در هر جای عالم که زندگی می‌کنند، اهم مسائل و یا یکی از مهمترین مسائل خود را متوجه این وضعیت و توطئه‌ها در جهان اسلام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: دنیای مسیحی روزی در درون خود با اختلافات مذهبی که داشتند به جنگ و خونریزی مبتلا شدند اما بعد با تفکر و اتحاد عاقلانه فکر کردند و آن اختلاف‌ها را کنار گذاشته و امروز مذاهب مختلف مسیحیت در صمیمیت زندگی می‌کنند.

نورمفیدی گفت: چرا ما مسلمانان که پیرو پیامبر آخر الزمانیم و پیرو پیامبری هستیم که صلح و آرامش و برادری را برای همه مسلمانان خواسته، اینگونه بخواهد اختلاف داشته باشند و به سادگی تن به توطئه دشمنان داده و نتوانیم با یکدیگر تفاهم کنیم.

وی تاکید کرد: چه موانعی بر سر راه ما قرار دارد که امروز گرفتار اختلاف و توطئه دشمنان و حتی توطئه‌های داخلی هستیم و تیشه برداشته و ریشه به اسلام می‌زنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند جهان اسلام را به یکدیگر نزدیک کند، وحدت و همبستگی است دانشگاه و جامعه‌المصطفی نمونه وحدت مسلمانان است.

نورمفیدی گفت: دنیا به ما مسلمانان می‌خندد که به سادگی توطئه و اختلاف را بین ما مسلمانان انداخته و به دور از میدان به ما می‌خندد و ما را مسخره می‌کند.

وی بیان کرد: گاهی در استان از من می‌پرسند که چه روشی را انجام دادید که استان گلستان از نظر وحدت مسلمانان نمونه شده است و من روشم را از ابتدای انقلاب بر سه مبنی قرار دادم که مهمترین آن پذیرش مذاهب مختلف اسلامی است.

نورمفیدی گفت: برادران اهل سنت ما بی‌ریشه نیستند و مبانی فکری و اعتقادی و کلامی و فلسفی و فقهی آنها بر اساس سلسله مبانی است که از نظر فرق و مذاهت مستحکم است و سنی نیز بداند که شیعه دارای سلسله مبانی بسیار مستحکم در فقه، اصول و فلسفه و حدیث و رجال است و همه دارای سلسله مبانی هستیم.

وی تاکید کرد: نکته دوم صداقت بوده و ما با صداقت رفتار کردیم و صادقانه عمل ما همانی بود که می‌گفتیم و نکته سوم احترام متقابل بود که باید در میان امت اسلامی به فرهنگ تبدیل شود تا تمام جهان اسلام نمونه وحدت شود.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری را مسلمان نمی‌دانم زیرا مسلمان اینگونه عمل نمی‌کند و این گروه‌های تکفیری با آن زنی که در میانمار مسلمانان را می‌کشد چه تفاوتی دارند.

نورمفیدی خطاب به دانشجویان گفت: کسی به دنبال این نیست که شما تغییر مذهب بدهید زیرا من به شدت مخالف این موضوع هستیم و ما باید به دنبال این باشیم که دنیای اسلام و مسلمانان را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: ما باید به دنبال این باشیم که دنیای اسلام را از این توطئه‌ها و دشمنی‌ها نجات دهیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار