مدیرکل امور روستایی استان گلستان:

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: سامانه توسعه روستایی در استان گلستان اجرا می‌شود که زیرمجموعه سامانه "ساترا" است و اطلاعات روستاها و آبادی‌ها را مشخص می‌کند.

کمبود آب آشامیدنی بسیاری از روستاهای گلستان در تابستان

به گزارش گلستان 24؛ علی نصیبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نگاه ما به روستاها بر حسب آمار و اطلاعات اعلام شده است و سازمان برنامه بودجه درصدد این است که سامانه توسعه روستایی گلستان را اجرا کند که زیرمجموعه سامانه "ساترا" است و اطلاعات روستاها و آبادی‌ها را مشخص می‌کند.

نصیبی افزود: سامانه کارآفرینی روستایی را در استان دنبال می کنیم که بر اساس آن میزان واحدهای اقتصادی روستاها مشخص می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در این سامانه به تجارت موفق روستایی توجه شده و تمام اطلاعاتی که منجر به ایجاد شغل روستایی می شود و حمایت‌های لازم انجام می شود.

نصیبی تاکید کرد: سال گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی از طریق صندوق توسعه ملی  1.5 میلیارد تومان برای توسعه و اشتغال روستاها اختصاص داد و در طی هفته آینده شیوه‌نامه آن در اختیار استان‌ها قرار می گیرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: آماری که از برنامه و بودجه گرفته شده 60 درصد اعتبارات استان در روستاها ارائه شده است.

نصیبی افزود: در دوره گذشته 64 خانم عضو شورا و 44 دهیار خانم داشتیم اگر چه به نسبت دهیاری‌ها رقم پایین است اما جزء 5 استان برتر از این شاخصه محسوب می‌شویم.

وی درباره وضعیت روستای جهانتیغ شهرستان گرگان و گزارش تسنیم از این روستا افزود: روستای جهانتیغ در مجاورت روستای گناره بخش بهاران قرار دارد و مشکلات آن را انکار نمی‌کنیم و مدعی نیستیم در یک سال روستاهای ما گلستان می‌شود.

این مسئول افزود: در تابستان بسیاری از روستاهای گلستان مشکل کمبود آب آشامیدنی برخوردار بودند که جزو نیاز اول آن‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: مشکلات این روستاها محصولی از  عملکرد دهه‌های پیش است و نگاه ما این است تغییر رویکرد و نهادهای تاثیرگذار روستا از اعتبار خاصی برخوردار شوند و امید داریم اعتبارات به گونه‌ای باشد که اشتغال و عمران در یک رقابت نامحسوس به روستاها تعلق بگیرد.

وی افزود: هر چند محدودیت اعتبارات داریم اما برای روستاهایی که مشکل دارند نیاز است به صورت موردی وارد شویم، البته جزو مجموعه دهیاری‌ها، به 3 هزار و 600 نفر حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان تاکید کرد: در طرح شهید شوشتری چند دستگاه خاص فعالیت می‌کنند و ما هم به عنوان یک دستگاه قرار داریم و امید داریم بتوانیم برای روستاهای طرح شهید شوشتری به صورت خاص اعتبار کسب کنیم.

نصیبی افزود: با وجود محدودیت‌های مالی دستگاه‌ها، نیاز است که به طرح شهید شوشتری اعتبار بیشتری اختصاص دهند.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار