مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان خبر داد

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان از پرداخت تسهیلات ویژه برای پرورش‎دهندگان اسب در استان خبر داد.

حمایت از مشاغل روستایی و عشایری در گلستان

به گزارش گلستان 24؛حسن پهله‎وری صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مشاغلی هم‎چون پرورش اسب و امور دام به عهده جهاد کشاورزی است و در این رابطه همکاری خوبی بین جهاد کشاوزی و صندوق کارآفرینی امید وجود دارد.

وی یکی از اهداف صندوق کارآفرینی امید را حمایت از کسب و کارهای کوچک عنوان کرد و افزود: پرورش شتر و اسب جزو ظرفیت‎های استان محسوب می‎شود اما مشکلی که در رابطه با پرورش اسب وجود دارد محدود بودن سرانه شغلی توسط پرورش اسب است از طرفی سقف ارائه تسهیلات در مشاغل خود اشتغالی 30 میلیون تومان و در مشاغل کارآفرینی 100 میلیون تومان است در واقع پرورش اسب جزو مشاغل خود اشتغالی محسوب می‎شود که خرید یک اسب به تنهایی دارای هزینه بالایی است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان ادامه داد: با این وجود برای تکمیل مرکز پرورش اسب در گنبدکاووس 4 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده است و در شهرهای بندر ترکمن، آق‎قلا و کلاله نیز در قالب طرح‎های خود اشتغالی وام‎های خوبی برای پرورش اسب تخصیص یافته است.

پهله‎وری بیان کرد: از آنجایی که برای خرید یک اسب به طور متوسط نیاز به 30 تا 50 میلیون تومان است بحث پرورش اسب را از خود اشتغالی جدا کرده‎ایم بنابراین افرادی که خواهان وام بیشتری برای پرورش اسب هستند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراحل اداری را طی کرده و بعد از معرفی به صندوق کارآفرینی می‎توانند در 6 ماهه دوم سال جاری از تسهیلات برخوردار شوند.

*حمایت از مشاغل روستایی و عشایری در گلستان

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گلستان با اشاره به برنامه‎های دولت برای حمایت از مشاغل روستایی و عشایری گفت: یکی از برنامه‎های خوب دولت در مناطق روستایی و عشایری حمایت از مشاغل روستایی و عشایری توسط صندوق توسعه ملی است که در این رابطه دولت مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ارائه تسهیلات به مناطق روستایی و عشایری اختصاص داده است.

پهله‎وری اذعان کرد: افرادی که در حوزه پرورش اسب دارای طرح هستند با ارائه طرح خود به صندوقدر 6 ماهه دوم سال جاری می‎توانند از تسهیلات با کارمزد 6 درصد برخوردار شوند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار