در جلسه کمیسیون فرهنگی با مسئولین هیئتهای گرگان عنوان شد :

رئیس کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرگان با بیان اینکه ماجرای کندن بنرها را از سال گذشته مدیریت کردیم گفت : امسال بنر هیچ هیئتی در گرگان کنده نخواهد شد .

 هیئتهای مذهبی نیاز جامعه و شهر هستند

به گزارش گلستان 24؛نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان با مسئولین هیئتهای مذهبی شامگاه گذشته دوشنبه 27 شهریور ماه برگزار شد.

محمد ابراهیم جرجانی رئیس کمیسیون در ابتدای جلسه اظهار داشت : این جلسه با محوریت سیاه پوش کردن شهر ، برپایی خیمه ها و ایستگاه های صلواتی و مشارکت مالی شهرداری در تامین بخشی از هزینه هیئت ها در ایام عزاداری است .

وی تصریح کرد : هیئتهای مذهبی نیاز جامعه و شهر هستند و در کنار ورزش باید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به این قشر هم توجه کند و برای همین امسال برای اولین بار بندی در قانون بودجه سازمان فرهنگی ورزشی بوجود آمد تا برای هیئتها هم هزینه تدارک ببینند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر گرگان خاطرنشان کرد : ساماندهی ایستگاه های صلواتی از سالهای گذشته شروع شده و امسال نیز ادامه خواهد داشت تا خطرات و ترافیک ناشی از آن کاهش یابد .

جرجانی گفت : بحث کندن بنر ها البته وجود دارد ولی از سال گذشته داریم این قضیه را مدیریت می کنیم و امسال هیچ بنری کنده نخواهد شد.

پناهی پیر غلام حسینی نیز در این نشست گفت : هیئتهای عزاداری در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند و مردم را به سمت انقلاب سوق می دادند و لذا امروز باید بیشتر اهمیت داده شوند .

وی گفت : امیدواریم شورای شهر تصمیمی بگیرد که همه هیئتها از آن بهره مند شوند چون برخی ها هیئتها برای برنامه گرفتن واقعا احتیاج مالی دارند .

کبیر مسئول جامعه مداحان و شاعران آیینی استان نیز در این نشست بیان کرد : اصل کار ما هیئت داری است چون اگر هیئت نباشد سخنران و مداح و ... جایگاهی نخواهند داشت پس باید اول به ایجاد هیئت و تداوم آن همت گماشت .

کبیر اضافه کرد : باید با نگاه عدالت به هیئتها نگاه کرد و این طور نباشد که برخی ها از چند جا ساپورت شوند و برخی هیئتها چیزی نداشته باشند .

وی گفت : باید مداحان از اشعار خوب و متقن و مستدل استفاده کنند و ما در زمینه تهیه منابع اینگونه هم مشکل داریم که ان شاء الله شورای شهر کمک بکند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان نیز در این نشست گفت : اگر بناست شورای شهر گرگان در مسائل دینی و مذهبی دخالت کند باید مشاور مذهبی و دینی داشته باشد و ما آمادگی داریم که به آنها مشاور بدهیم تا در جلسات حضور یابد .

نیشابوری افزود : نشست فصلی در سازمان تبلیغات و یا شورای شهر می تواند موثر باشد ضمن اینکه هیئتهای ما بیش از اینکه نیازمند هیئتهای مادی باشند به کمک های معنوی و همراهی نیازمندند.

حاج علی قدمنان پیر غلام حسینی شهر گرگان نیز در این نشست اظهار کرد : نباید در مجالس اباعبدالله فقط به سینه زدن ، نوحه خواندن و اشک ریختن بسنده کنیم بلکه باید از این مجالس بهره برداری کرد و اهل بیت را به نسل جوان آشنا ساخت .

قدمنان تصریح کرد : کسی که می خواهد سینه بزند باید اول حسین را بشناسد چون ما برای مصیبتهای حسین که گریه نمی کنیم ما برای شخصیت و معنویت ایشان عزاداری می کنیم  ، ما اگر برای مصائب حسین گریه کنیم فاجعه بار است و به جامعه ظلم کردیم .

/ گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار