با اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی از سوی شورا و شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شورای شهر دوره چهارم، با انتخاب شهرداری توانمند توانست قطار توسعه را در شهر گرگان به حرکت در آورده و قدم‌های توسعه شهری را سرعت بخشد.

اجرای بیش از 10 پروژه بزرگ عمرانی در شهر گرگان

به گزارش گلستان24؛محمدابراهیم جرجانی بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: اجرای بیش از 10 پروژه بزرگ عمرانی در شهر گرگان، زیرساخت‌های خوبی را در راه توسعه شهری فراهم ساخت.
به گفته وی مدیریت شهری پروژه‌هایی را که باید طی سالیان گذشته به انجام می‌رسید را با سعی و تلاش مضاعف و تامین هزینه‌های سنگین ظرف مدت فقط سه سال به اتمام رساند.
وی تصریح کرد: اکنون شاهد برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی مدیریت شهری، مبنی بر اجرای پروژه‌های بزرگی همچون تله‌کابین، شهربازی، هتل پنج ستاره ، پارک موج های  آبی ، بازارچه های بزرگ شهری و تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه‌ها هستیم.
وی معتقد است: با اجرای پروژه‌های مذکور، قطعا شهر گرگان در ردیف شهرهای ممتاز کشور قرار خواهد گرفت.

*حضور سرمایه‌گذاران محور اصلی توسعه همه جانبه شهری
رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در توسعه شهری گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها به صورت خودکفا  اداره می‌شوند و نیازهای شهری را از درآمد های خود تامین می‌کنند، جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شهری به عنوان نقاط قوت مدیریت شهری محسوب می‌شوند.
محمد ابراهیم جرجانی اضافه کرد: در اکثر شهرهای کلان، شاهد حضور سرمایه‌گذاران و اجرای پروژه‌های متعدد شهری هستیم که علاوه بر اشتغال و درآمدزایی مستمر، نیازهای شهروندان را مرتفع می‌سازد.
به گفته وی با نگاهی به سایر شهرها همچون تبریز، ارومیه، اصفهان و یزد خواهیم دید که بیش از 10 پروژه مشارکتی  فیمابین شهرداری و سرمایه‌گذاران در این شهرها در حال اجرا است و تمامی مدیران و مسوولان شهری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و شهرداری با انرژی بسیار زیاد سعی در رفع مشکلات این سرمایه‌های ارزشمند شهری کرده و با همدلی موانع موجود بر سر راه آنها را مرتفع می‌سازند.
وی تصریح کرد: مدیریت شهری تبریز با ساخت بازار بزرگ زیرگذر میدان ولی عصر (عج) در این شهر، توانسته است علاوه بر اشتغالزایی، مشکل عبور عابران پیاده را نیز در آن مکان حل کرده است.
این عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: با توجه به اجرای زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر گرگان، فضای مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا شده است که در صورت همراهی همه مسوولان و مدیران استان، اعضای شورا و شهرداری هزینه بسیاری از پروژه‌های مورد نیاز برای توسعه همه جانبه شهر، توسط آنان تامین می‌شود.

*اجرای پروژه های توسعه محور ناهارخوران نیازمند همدلی و همراهی
محمد ابراهیم جرجانی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه محور ناهارخوران گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح و اجرای عملیات  احداث زیرگذر مکانیزه عابر پیاده در ناهارخوران قطعا به عنوان مکمل احداث تله‌کابین محسوب شده که عدم اجرای آن، مشکلات زیادی را برای شهروندان و مسافران ایجاد خواهد کرد.
به گفته وی عدم اجرای پروژه‌هایی همچون تله‌کابین، بازار زیرگذر، هتل پنج ستاره، آکواریوم و رستوران‌ها و سایر فضاهای تفریحی و رفاهی نه تنها توفیقی برای  توسعه محور گردشگری ناهارخوران به همراه ندارد بلکه این فضای مناسب گردشگری و اشتغال را به زودی به برهوتی تبدیل خواهد کرد.
وی تصریح کرد: محور ناهارخوران به تنهایی فقط یک محور شهری است و اگر ما بخواهیم توسعه را در این منطقه  ایجاد کنیم و آن را نماد گردشگری شمال کشور معرفی کنیم،  باید همچون بسیاری از مراکز تفریحی و گردشگری کشور امکانات  مورد نیاز آن را تامین سازیم.
این عضو شورای شهر گرگان اضافه کرد: انجام پروژه‌های مذکور، محور ناهارخوران را از یک منطقه گذر معمولی و اسکان مسافر به منطقه‌ای تفریحی، گردشگری و اقتصادی تبدیل می‌کند و علاوه بر بالا بردن درآمدهای پایدار برای شهر و شهرداری، می‌تواند اشتغال و روح  زندگی را در شهر متبلور سازد.
محمد ابراهیم جرجانی یادآور شد: گاهی شاهد هستیم که دلواپسی‌هایی از طرف عده‌ای از دوستان در فضاهای مختلف شهری در این راستا مطرح می‌شود که قطعا این نگرانی‌ها توسط  مدیران شهری مورد بررسی قرار گرفته و تمامی نقاط ضعف و مبهم این پروژه ها تبدیل به نقاط قوت  خواهد شد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار