معاون تعزیرات حکومتی گنبدکاووس خبر داد

معاون اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس از محکومیت بیش از 23 میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا و ارز در این شهرستان خبر داد.

محکومیت 23 میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا و ارز در گنبدکاووس

به گزارش گلستان 24 ، اسماعیل روان  در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبدکاووس که با ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره تعزیرات حکومتی آماده همکاری چارچوب قانون با ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار کرد: انتظارات از اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس باید منطبق بر قانون و مفاد صریح قانونی باشد تا بتوانیم در شرایطی منضبط و به دور از حاشیه به خدمتگزاری به مردم بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه بیان برخی انتقادات به عدم برخورد با مجرمان و قاچاقچیان فاقد صحت و سند مبنایی است، افزود: این‌گونه نیست که اداره تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی از برخورد جدی با متخلفان و قاچاقچیان سر باز زده و رسالت خود را در این حوزه انجام ندهد و این یک صحبت بدون اطلاع درباره عملکرد این نهاد است.

معاون اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ما بر اساس قانون و به همان میزانی که قانون به ما اجازه داده است اجازه برخورد با افراد و متخلفان را داریم، خاطرنشان کرد: ما اجازه نداریم به هر دلیلی فراتر از قانون و بر اساس ملاک‌های شخصی خودمان با متخلفان برخورد کنیم.

روان با اشاره به اینکه طبق قانون نحوه و میزان برخورد در دفعات نخست تخلف به نسبت تخلف افراد سابقه‌دار متفاوت است، ادامه داد: ما نمی‌توانیم در همه پرونده‌ها بدون توجه به میزان و نحوه تخلف و همچنین دفعات بروز تخلف در همان مرحله نخست سقف مجازات را در نظر گرفته و یا به درخواست برخی ادارات فراتر از سقف قانونی اقدام کنیم.

وی بیان این موضوع که قانون برخورد با کالای قاچاق متعلق به 80 سال گذشته است را خلاف واقعیت دانست و گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1392 مورد بازنگری و اصلاحات جدی قرار گرفته است هرچند شاید برخی کارشناسان نسبت به برخی مفاد آن نظرات تکمیلی داشته باشند اما این قانون دیگر متعلق به 80 سال قبل نیست.

معاون اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس از کشف و ضبط 52 فقره محموله قاچاق و تشکیل پرونده برای متصدیان آنها خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی محکومیت صادر شده برای متصدیان این کالاهای قاچاق در این 52 پرونده بالغ بر 23 میلیارد ریال است.

روان با اشاره به اینکه ما آماده‌ایم با تمام قوا در نظارت‌های مستمر ادارات ناظر و مسوول در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از جمله صنعت، معدن و تجارت و همچنین بهداشت و درمان حضور پیدا کنیم، تاکید کرد: امیدواریم با هم‌افزایی و کمک همه دستگاه‌ها بتوانیم گام‌های مثبتی را در این حوزه برداریم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار