معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‎کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه هیئت‎های مذهبی نباید با ولایت زاویه داشته باشد، تأکید کرد: هیئت‎ باید ولایتمدار باشد و برنامه‎های آن در مسیر ولایت باشد.

هیئت‎های مذهبی نباید با ولایت زاویه داشته باشند/ دشمن می‎خواهد محرم سالار شهیدان را خالی از محتوا کند

به گزارش گلستان 24 ، حجت‎الاسلام علی‎اکبر سایری در جمع مسؤولان هیئت‎های مذهبی  شهرستان کردکوی، پیشاپیش ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اظهار کرد: باید سیره، سبک زندگی و درس‎های زندگی حضرت امام حسین (ع) را در زندگی خود حاکم کنیم و در اظهار ارادت خود به سالار شهیدان صادق باشیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم وقتی در پایان محرم عملکرد خود را در ماه محرم با قبل از ماه محرم مقایسه می‎کنیم حاکم شدن فرهنگ حسینی را در زندگی خود احساس کنیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‎کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه هیئت‎های مذهبی و محبان اهل بیت (ع) نسبت به اقامه نماز اول وقت اهتمام ورزند، افزود: امام حسین (ع) آنقدر به نماز اهمیت می‎دادند که از خبیث‎ترین افراد یک شب برای نماز مهلت گرفتند، معرفت حسینی به این معناست که وقتی خداوند انسان را فرا می‎خواند همه چیز را رها کند و خدایی شود.

*برنامه‎های هیئت‎های مذهبی در مسیر ولایت باشد

سایری با تأکید بر اینکه باید نظم و انضباط در هیئت‎ها حاکم شود، بیان کرد: قرار نیست مراسمات عزاداری امام حسین (ع) طولانی و خسته‎کننده باشد امسال مجالس سوگواری سالار شهیدان باید ساعت 23 شب به پایان برسد.

وی خطاب به مسؤولان هیئت‎های مذهبی و مبلغان، یادآور شد: در مجالس عزاداری امام حسین (ع) منبر را جدی بگیرید، به شهدا به‎ویژه شهدای مدافع حرم جلوه خاصی دهید، در راستای ترویج فرهنگ ولایتمداری گام بردارید و از اسراف پرهیز کنید.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‎کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تأکید بر اینکه هیئت‎های مذهبی نباید با ولایت زاویه داشته باشد، تأکید کرد: هیئت‎ باید ولایتمدار باشد و برنامه‎های آن در مسیر ولایت باشد.

سایری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم، اذعان کرد: سیاسی‎کاری و سیاست‎زدگی در هیئت‎های مذهبی ممنوع است هیئت‎ها باید به اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند و حفظ اسلام و اصل انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه برای ماه محرم برنامه دارد، اذعان کرد: دشمن برای ایجاد انحراف در عزاداری امام حسین (ع) با برنامه‎ریزی وارد میدان شده است و با هجمه‎های خود پیام عاشورا و محرم را هدف قرار داده و می‎خواهد محرم سالار شهیدان را خالی از محتوا کند.

*ضرورت محتوابخشی مجالس عزاداری سالار شهیدان

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‎کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه جسم بدون روح هیچ ارزشی ندارد، گفت: روح انسانیت است که به جسم عظمت می‎بخشد، عاشورا و محرم روح و جسمی دارد، اگر روح نباشد کالبد و جسم به درد نمی‎خورد، از این رو محتوابخشی مهم است برای همین دشمن محتوای مجالس امام حسین (ع) را مورد هدف قرار داده است.

سایری با اشاره به آسیب‎های ماه محرم، خاطرنشان کرد: پرهیز از آلات موسیقی و خواندن مرثیه با وزن‎ها و آهنگ‎های غنا در عزاداری امام حسین (ع)، پرهیز از رقابت و چشم‎وهم‎چشمی‎ها، جلوگیری از اشعار غلوآمیز و کفرآمیز در دستور کار هیئت‎های مذهبی باشد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم، تأکید کرد: مداحان و سخنرانان با پرهیز از دامن‎زدن به اختلافات اجازه ندهند به وحدت مطلوب استان گلستان خدشه وارد شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‎کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه امام حسین (ع) عزادار می‎خواهد نه تماشاچی، افزود: برخی از مجالس ما به محملی برای تماشاچیان مبدل شده است و افراد با آرایش‎ در این مجالس تماشاچی می‎شوند.

سایری با اشاره به اینکه هیئت‎های مذهبی نباید کاری کنند که به خوراک شبکه‎های ماهواره‎ای تبدیل شوند، اظهار داشت: مسؤولان هیئت‎های مذهبی از بی‎تفاوتی در برابر منکرات پرهیز کنند، امروز با مطالعه رمز و راز قیام اباعبدالله الحسین (ع) پی خواهیم برد بی‎تفاوتی مردم در برابر منکرات عامل شمشیر کشیدن بر امام حسین (ع) بود.

وی با بیان اینکه هیئت‎های مذهبی از خرافه پرهیز کنند، ابراز کرد: خرافات هیچ سنخیتی با مجلس عزاداری امام حسین (ع) ندارد، دشمن با ایجاد خرافه می‎خواهد ماهیت مجالس سالار شهیدان را از بین ببرد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار