همزمان با نخستین جمعه ماه محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه محرم در سطح امامزادگان شاخص استان خبر داد.

برگزاری همایش شیرخوارگان در امامزادگان شاخص استان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های بصیرت عاشورایی برگزار شد، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه 31 شهریور ساعت 9 صبح در سطح امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود، این برنامه در مرکز استان در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دهه نخست محرم هر روز صبح از ساعت هفت الی 8 و 30 دقیقه صبح برنامه عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) در امامزاده عبدالله (ع) گرگان و امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس انجام می‌شود این برنامه به صورت مستقیم از سیمای استان پخش خواهد شد و اکثر سخنرانان مراسم کشوری هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی در 63 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: تجمع بزرگ «لبیک یاحسین» در دومین روز محرم در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود در گرگان نیز این برنامه در سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) ساعت 16 انجام خواهد شد.

سهرابی از برنامه «احلی من العسل» همزمان با ششم ماه محرم خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش ساعت 9 صبح در امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش رهروان زینبی در دهه نخست محرم انجام می‌شود، ابرار کرد: این همایش در راستای بیعت با ولایت در امامزاده عبدالله (ع) گرگان ساعت 9 صبح در دوازدهمین روز از ماه محرم انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از برپایی ایستگاه صلواتی جلوی درب امامزاده عبدالله (ع) گرگان خبر داد و گفت: این ایستگاه صلواتی با هماهنگی حوزه علمیه آیت‎‎الله میبدی از اول محرم تا عاشورای حسینی پذیرای عزادارا و سوگواران خواهد بود.

سهرابی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در همه بقاع متبرکه شاخص استان انجام می‎شود از برگزاری تجمع بزرگ سوگواران حسینی در روز تاسوعا خبر داد و افزود: این برنامه با هماهنگی و همکاری هیئت‎های مذهبی در امامزادگان داستان انجام می‎گیرد.

وی اطعام‎دهی را یکی دیگر از برنامه‎های خاص در ایام محرم عنوان کرد و گفت: هر شب تدارک شام در بقاع متبرکه و شاخص استان گلستان دیده شده است، مردم ولایتمدار و مومن استان نیز در این راستا آمادگی خودشان را اعلام کردند تا در اطعام‎دهی به عزاداران حسینی مشارکت کنند و از نذورات مردمی در این بخش کمک گرفته می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در ایام محرم 70 روحانی اعزامی و بومی به امامزادگان شاخص استان و روستاهایی که موقوفات آنها احیا می‎شود اعزام می‎شوند.

سهرابی از برپایی خیمه‎های معرفت  به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی، دینی، مذهبی و اعتقادی خبر داد و بیان کرد: غرفه همه واقف باشیم نیز در این ایام فعالیت دارد غرفه مشاوره برای وقف جدید با توجه به نیازهای روز جامعه برپا می‎شود.

وی از هیئت‎های عزاداری خواست تا در هنگام برنامه‎های سوگواری قوانین را رعایت کنند تا دستجات عزاداری به نحو احسن برنامه‎های پیش‎بینی شده در این ایام را اجرا کنند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار