مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۴۹ نفر از روحانیون اعزامی از قم و ۲۱ نفر بومی هستند که در مجموع ۷۰ نفر در این ایام مشغول به فعالیت خواهند بود.

برگزاری عزاداری امام حسین با حضور سخنران های کشوری در امامزاده عبدالله (ع)

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز (30 شهریور) در جمع خبرنگاران استان گفت: در طول سال برنامه های زمان بندی شده توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان تدارک دیده شده است که برخی از آنها به صورت شاخص اجرا می شود.

 

وی افزود: همه برنامه ها به عنوان بصیرت عاشورایی کار خود را آغاز می کنند و فعالیت های مختلفی در سطح استان صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 49 نفر از روحانیون ما اعزامی از قم و 21 نفر بومی هستند که در مجموع 70 نفر در این ایام مشغول به فعالیت خواهند بود.

 

وی تصریح کرد: پاسخگویی به مسائل شرعی، راه اندازی خیمه های معرفت، غرفه هایی با عنوان همه واقف باشیم، اقامه نماز جماعت از جمله برنامه های این روحانیون است که در این ایام به آن خواهند پرداخت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برنامه های تاسوعا و عاشورا، گفت: تمام برنامه ریزی ها صورت گرفت تا بتوانیم میزبان خوبی برای مردم استان باشیم، برای عزاداری و دسته روی هیئات مذهبی به امامزادگان این آمادگی به صورت کامل وجود دارد.

 

وی اطعام دهی را یکی از برنامه های مهم این اداره کل دانست و افزود: این برنامه برای عزاداران حسینی در امامزادگان شاخص تدارک دیده شده است که هر شب انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: در این ایام هروز ساعت 7 الی 8:30 صبح برنامه عزاداری با حضور سخنران های کشوری در امامزادگان عبدالله (علیه السلام) و یحی بن زید (علیه السلام) خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: امسال اولین روز ماه محرم الحرام مقارن شده با روز جمعه که در این روز مراسم شیرخوارگان حسینی را در تمامی امامزادگان استان از جمله امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان برگزار خواهیم کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در دومین روز از ماه محرم برنامه ای با عنوان لبیک یا حسین را خواهیم داشت که این مراسم در سطح استان اجرا می شود.

 

وی افزود: با توجه به همکاری که از سوی آموزش و پرورش صورت گرفته است در روز 6 ماه محرم الحرام برنامه احلی من العسل در ساعت 9 صبح به مرکزیت امامزاده عبدالله(علیه السلام) گرگان برگزار خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: در روز دوازدهم ماه محرم الحرام همایش تحت عنوان رهروان زینبی خواهیم داشت.

 

وی از فعالیت ایستگاه های صلواتی در جلوی امامزادگان خبر داد و تصریح کرد: در روز عاشورا در همه امامزادگان اقامه نماز را تدارک خواهیم داشت، تجمع در امامزادگان عبدالله (علیه السلام) گرگان و یحی بن زید(علیه السلام) از دیگر برنامه هایی این اداره کل در روز تاسوعا است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار