با شرکت ۶۱ راس اسب؛

هفته قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۶۱ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد
به گزارش گلستان 24 ؛ در هفته سیزدهم و قهرمانی این رقابت‌ها عصر جمعه ۶۱ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هفت دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب دلدل رضوی زودتر از خط پایان گذشت و مسعود ارمشی با اسب شادیان شعبان و یعقوب انفاس با اسب ماهان طلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که آرمین آق آتابای با اسب آی هان (۲) عنوان اول را به دست آورد و ابوطالب چاریزاده با اسب وروجک گمیشان و جواد آچاک با اسب گزل شاه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 هقته دوم کورس اسبدوانی بندرترکمن‎

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب دمبرمز موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب لندی و علیرضا قرنجیک با اسب ایل طاها به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و صفر تا چهار امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب سهند ۱۱۰ زودتر از خط پایان عبور کرد و مهدی صداقت با اسب داکسی و نورمحمد بهادر با اسب شروین به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب خان یلمه نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب طاها هورس و آق اویلی بشگرد با اسب آرشا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب چه گوارا موفق به کسب مقام اول شد و ابوطالب چاریزاده با اسب آتلانتیک و آرمین آق آتابای با اسب دازقوش به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که یاسر جرجانی با اسب فرسام (۲) نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ابراهیم قره داشلی با اسب تابنده و جواد آچاک با اسب شمیلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در پایان هفته سیزدهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، نورمحمد بهادر با کسب سه مقام نخست و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آرمین آق آتابای موفق به کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم شد، رامین قهرمانی یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد و یاسر جرجانی یک مقام نخست به دست آورد.

در پایان کورس اسبدوانی فصل تابستانه بندرترکمن یک دستگاه خودرو پراید به رحیم بردی مهرانی به عنوان مربی برتر فصل و یک دستگاه موتور سیکلت به آرمین آق آتابای به عنوان چابکسوار برتر فصل اهدا شد.

​لازم به ذکر است؛ مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار