رئیس مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گلستان:

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال گذشته, ۱۳ هزار و ۱۷۰ دانش آموز تحت پوشش بسته حمایتی خرید خدمات آموزشی قرار گرفتند, که از این تعداد ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس دولتی مناطق محروم و روستاها بوده است.

 بسته حمایتی خدمات آموزشی برای دانش آموزان گنبدی

به گزارش گلستان 24؛  احسان گوهری‌راد صبح امروز در مراسم بازگشایی زنگ مهر به‌صورت متمرکز در هنرستان حرفه‌ای فاطمه زهرا(س) اظهار داشت؛: خوشبختانه با ساماندهی خوب در آموزش و پرورش استان گلستان, کمبود نیروی فرهنگی در سطح استان و به ویژه شهرهای استان مرتفع شد و در حال حاضر در این زمینه مشکلی نداریم.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: در راستای عدالت آموزشی در سطح استان, به ویژه روستاها و مناطق محروم, سیاست آموزش و پرورش استفاده از بهترین معلمان در این مناطق است.

گوهری راد تصریح کرد: بر این اساس چند سالی است در قالب بسته حمایت خرید خدمات  آموزشی از مدارس غیردولتی در  مدارس استان گلستان اجرا می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: در سال گذشته, 13 هزار و 170 دانش آموز تحت پوشش بسته حمایتی خرید خدمات آموزشی قرار گرفتند, که از این تعداد 12 هزار دانش آموز در مدارس دولتی مناطق محروم و روستاها بوده و یک‌هزار نفر به علت شدت تراکم بالای شهری به مدارس غیردولتی منتقل شدند.

وی افزود: براین اساس تامین نیروی انسانی مدارس دولتی در مناطق دور افتاده استان از طریق خرید خدمات از مدارس غیردولتی انجام می‌شود و شهریه آن توسط دولت تامین می‌شود. در این بسته نیروهای خوب فرهنگی دارای مدرک تخصیلی بالا انتخاب شده و بعد از گزینش در مناطق دور افتاده به‌کارگیری می‌شوند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی اداره‌کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با اجرای این طرح بیش از 90 درصد در کیفیت و وضعیت آموزشی در مناطق دور افتاده تحول ایجاد شده و با توجه به بودجه تنظیم شده این روند در برنامه ششم نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار