معاون زیربنایی شهردار گرگان:

معاون زیربنایی، حمل ونقل و ترافیک شهردار گرگان گفت: دو مسیر «بی ار تی» (BRT) در طرح جامع در نظر گرفته شده که سبب باز کردن گره های ترافیکی می شود.

دو مسیر «بی ار تی» در طرح جامع ترافیک گرگان دیده شد

به گزارش گلستان 24 ، علیرضا حاج محمدعلی اظهار کرد: طرح جامع ترافیک در مرکز استان گلستان با افق ۲۵ ساله تدوین و فرستاده شد و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: این طرح جامع پس از مطالعات سنگینی در شریان های درجه یک و دو و سه، معابر، طرح جامع و طرح تفضیلی و بر اثر تحقیقات و برداشت های میدانی که GIS (سیستم الکترونیک برای کسب اطلاعات جغرافیایی) است و براساس وضعیت و کالبد شهری تهیه شد.

حاج محمدعلی تأکید کرد: از موارد شاخص در این طرح، اجرای بی آر تی است که ۱۸ کیلومتر اجرای اتوبوس سریع در شهر گرگان خواهیم داشت و با کمک دیگر زوایای طرح سبب روان سازی ترافیک و بهبود عبور و مرور خواهد شد.

معاون زیربنایی، حمل ونقل و ترافیک شهردار گرگان توضیح داد: طرح تصویب شده و باید وزارت کشور آن را به استانداری و استانداری آن را به شهرداری ابلاغ کند، بعد از ابلاغ، فاز به فاز بسترهای آن آماده و اجرای آن شروع خواهد شد.

وی گفت: فازهای مختلف به پیمانکارهای مختلف برای اجرا سپرده می شود و بر اثر برنامه زمان بندی که در طرح پیش بینی شده به اجرا در می آید.

وی تصریح کرد: طرح جامع با برداشت وضع موجود و گره های موجود و راه حل های پیشنهادی تهیه شده است و افق بلند مدت در آن در نظر گرفته شده است.

اتوبوس بی آر تی

حاج محمدعلی با بیان این که در این طرح، ترافیک، اصلاح معابر، تعویض معابر، تقاطع ها و مسائلی که با GIS انجام می شود برای برداشتن ترافیک و مرتفع کردن گره های ترافیکی درنظر گرفته شده، گفت: دو مسیر برای بی آر تی پیش بینی شده که مسیر اول، از شهید قندهاری تا نهارخوران و مسیر دوم میدان بسیج تا جرجان است.

وی افزود: پیاده راه، زیرگذر عابر و تقاطع ها و اصلاح مسیر، راست گردها و زدودن موانع خیابان ها مانند تیرهای برق و تابلوها و اضافه کردن عرض مفید خیابان و مسائل ترافیکی در آن لحاظ می شود و محورهایی نیز مانند شهرک تالار به آن اضافه می شود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار