مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: سهم استان گلستان برای اشتغال امسال ۲۰ هزار نفر تعیین شده است.

اجرای طرح 14 روستای بدون بیکار

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی صبح امروز در سومین کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: نرخ بیکاری سه ماه نخست امسال 13.8 درصد است که با توجه به ورود نیروی کار جدید و مشارکت بانوان و امید اشتغال این 2 درصد طبیعی است و امسال قرار است بیش از 20 هزار شغل در استان گلستان ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این 20هزار شغل در راستای ایجاد 970 هزار شغل جدید در کشور که از ابتدای سال تاکنون 17 درصد محقق شده و در این کارگروه به دنبال هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان هستیم.

مازندرانی تاکید کرد: برای رسیدن به این میزان اشتغال تسهیلات 20 هزار میلیاردی در نظر گرفته شده و از تبصره 18هم سهمیه 500 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و همچنین برای اشتغال روستایی و مشاغل خانگی هم 20 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد که بانک‌ها باید هرچه سریع‌تر سهمیه خود را تعیین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان درباره سامانه کارورزی هم گفت: استان گلستان پارسال رتبه نخست کشور را در این سامانه کسب کرد و توانست بیش از 555 نفر که ثبت‌نام و دوره دیده بودند را مشغول به کار کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال باید 4320 نفر از طریق این سامانه مشغول به کار شوند که تاکنون 11هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اندکی دولت در صورت تمایل کارفرمایان حمایت بیمه‌ای را از آنها خواهد کرد. افراد دوره دیده در این دوره 6 ماه حقوق از کارفرما دریافت می‌کنند و در کنار آن حمایت بیمه به مدت 2 سال می‌شوند.

مازندرانی درباره اشتغال روستایی هم تصریح کرد: 1.5 میلیارد دلار در کشور در نظر گرفته شده که سهم استان گلستان هم خوب بود و برای تعاونی‌های روستایی 60 درصد ایجاد شود که تسهیلات آن 3 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: طرح تعاون روستا را هم در برنامه داریم که در 60 روستا در استان تعاونی‌های روستایی تشکیل می‌شود که تسهیلات ویژه از سوی تهران اختصاص می‌یابد و همچنین طرح 14 روستای بدون بیکار ایجاد می‌شود که دستگاه‌های اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی را برای پیشبرد این طرح‌ها در این روستاها به کار بگیرند.

وی تاکید کرد: تسهیلات در صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شود که تا سقف 100میلیون تومان است با تنفس یک ساله و بازپرداخت 5ساله خواهد بود و تعاونی‌های روستایی تسهیلاتی 6 ساله پرداخت می‌شود که سود آن 6 درصد و بازپرداخت 5 سال است.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار