خاطرات امام جمعه کردکوی از دوران ابتدایی و تحصیل در حوزه

امام جمعه کردکوی با اشاره به اصرار پدر برای تحصیل در حوزه، می‎گوید: در گذشته افرادی که تا کلاس ششم تحصیل می‎کردند معلم می‎شدند، برای همین پدرم معتقد بود اگر در مدرسه تحصیل کنم دیگر روحانی نمی‎شوم برای همین پس از کلاس چهارم، دیگر پدرم اجازه نداد در مدرسه تحصیل کنم.

امام جمعه کردکوی در یک قدمی معلمی، روحانی شد
به گزارش گلستان 24 ، با استشمام بوی ماه مهر، بهار تعلیم و تربیت آغاز شد و فصل جدیدی از همت و تلاش در کشور کلید خورد.

در زمانی که بازگشایی مدارس طراوت و تازگی ویژه‎ای به بوستان علم و دانش بخشیده است و دانش‎آموزان برای کوشش و رقابت در میدان علم و دانش‎آموزی آماده شدند شنیدن خاطرات دانش‎آموزان قدیم خالی از لطف نیست.

بازگشایی بهار تعلیم و تربیت موجب شد تا خبرنگار فارس در کردکوی گفت‎وگویی را با امام جمعه کردکوی ترتیب دهیم که در ادامه از نظر می‎گذرانید.

امام جمعه کردکوی در خصوص خاطرات نخستین روز بازگشایی مدرسه، می‎گوید، از آنجایی که خانواده‎ام بسیار مذهبی بودند با دبستان و دبیرستان موافق نبودند، از این رو بنده را به ملاخانه (مکتب) می‎فرستادند.

حجت‎الاسلام موسی شاعری می‎افزاید، در یکی از روزها که به مکتب می‎رفتم ناگهان رژه رفتن دانش‎آموزان یکی از دبستان‎ها در مراسمی که داشتند نگاهم را به خود جلب کرد، وقتی سطح مدرسه و دانش‎آموزان را دیدم مشتاق شدم به‎جای مکتب‎خانه به مدرسه بروم برای همین در هفت سالگی به مکتب و در هشت سالگی به مدرسه رفتم.

وی ادامه می‎دهد، پدرم با تحصیل در مدرسه مخالف بود اما مادرم پیشنهاد دادند که برای تحصیل به مدرسه بروم، وقتی این پیشنهاد را با بنده مطرح کردند از دل و جان پذیرفتم و اینطور شد که در هشت سالگی برای ادامه تحصیل به مدرسه رفتم.

امام جمعه کردکوی می‎گوید، با توجه به اینکه قبلاً به مکتب رفته بودم درسم خیلی خوب بود و جزو شاگردان ممتاز بودم، البته همیشه هم مبصر کلاس بودم.

شاعری به علاقه و اصرار خانواده‎اش برای تحصیل در حوزه اشاره می‎کند و می‎گوید، به‎دلیل اینکه خانواده ما روحانی بودند تمایلی برای ادامه تحصیل در مدرسه نداشتند.

وی ادامه می‎دهد، مخالفت خانواده‎ام با تحصیل در مدرسه و علاقه آنها به پوشیدن لباس سربازی امام زمان (عج) موجب شد وقتی کلاس چهارم را تمام کردم پدرم دیگر اجازه ندهد در مدرسه ادامه تحصیل دهم، از طرفی آن زمان تعداد معلمان دارای دیپلم کم بود معمولاً افرادی که تا کلاس ششم تحصیل می‎کردند معلم می‎شدند، برای همین پدرم معتقد بود اگر در مدرسه تحصیل کنم دیگر روحانی نمی‎شوم، این وضعیت موجب شد به اجبار پدر به حوزه رفتم اما بعد به تحصیل در حوزه علاقه‎مند شدم و ادامه دادم.

امام جمعه کردکوی در پاسخ به این سؤال که اگر زمان به عقب بر می‎گشت باز هم تحصیل در حوزه را انتخاب می‎کردید، بیان می‎کند، قطعاً همینطور خواهد بود، امروز خوشحالم که روحانی هستم، چراکه توانستم در حدی که یک روحانی باید خدمت کند به شهر و شهروندان خود خدمت ‎کنم.

شاعری با توصیه به معلمان، می‎گوید، هر کسی در هر کاری که فعالیت می‎کند باید آن را به‎خوبی به انجام دهد، کسی که در کسوت روحانی، معلمی و یا هر شغل دیگری است باید عملکرد خوبی داشته باشد و به کار خود عشق بورزد.

وی ابراز می‎کند، دانش‎آموزان آگاه باشند معلمان خوبی دانش‎آموزان را می‎خواهند و ‎جای پدر آنها هستند، از این رو باید گوش به فرمان معلم خود باشند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار