مدیر سابق آموزش و پرورش استان:

طرح رتبه بندی معلمین امروز در دانشگاه ها انجام می شود و بسیار هم مطلوب است. این طرح بار مالی بسیاری دارد که شاید در حد وسع آموزش و پرورش نباشد.

طرح رتبه بندی معلمین، بار مالی زیادی دارد

عیسی پایین محله، مدیر سابق آموزش و پرورش استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، معلمی را شغل اساسی و کلیدی می نامد و می گوید:  معلمی شغل انبیاست و وی امانت دار است. انسان ها امانتی در دست او هستند. آغاز انگیزه همه سعادت ها و شقاوت های جامعه در مدرسه بوجود می آید و کلید آن در دست معلم است. معلمین هم باید به این توجه داشته باشند که شغل آن ها بسیار شریف است و مسئولیتی که به عهده آن ها گذاشته شده است، مسئولیت انبیای الهی است. بنابراین اگر می خواهیم جامعه خوبی داشته باشیم، باید به جایگاه بالای معلم توجه کنیم.

پایین محله می گوید: به نظر من اگر آموزش و پرورش را با دیگر دستگاه های اداری مقایسه کنیم، خواهیم دید توجهی که به برخی از بخش های حاکمیتی می شود، به آموزش و پرورش نشده است. البته تلاش های زیادی شده ، اما به دلیل گسترده بودن سطوح آموزش و پروش، هنوز توفیقی دست نداده است. به آموزش و پرورش باید به عنوان یک دستگاه عمومی و متعلق به همه ملت نگاه شود.

روز معلم

وی معتقد است روز دوازده اردیبهشت که مصادف با شهادت اسوه تعلیم و تربیت و روز معلم است، بهانه ای است تا هر ساله تلاش های این قشر تلاشگر جامعه را ارج بنهیم. این جلسات فقط یاد آوری است و متاسفانه به همین هفته معلم خلاصه شده است . گره فرهنگیان، فراموشی این قشر خدوم است.

مدیر سابق آموزش و پرورش استان درباره طرح رتبه بندی معلمین می گوید: وزیر محترم آموزش و پرورش نیز فرمودند آیین نامه رتبه بندی معلمین در حال تدوین است. اما نیازی به نوشتن و ابلاغ آیین نامه در این خصوص نیست؛ زیرا این رتبه بندی امروز در دانشگاه ها در حال انجام است و بسیار هم مطلوب است. قبلا این موضوع کارشناسی شده است. البته هنوز هیچ کس اطلاع ندارد که چه چیزی قرار است در این آیین نامه نوشته شود، کف و سقف آن کجاست و مطالبات آن از معلمین چیست. طرح رتبه بندی معلمین، بار مالی زیادی دارد که شاید در حد وسع آموزش و پرورش نباشد.

وی با تبریک روز پدر می گوید: این روز خجسته روز ولایت مداری است. پدر و مادر بر ما ولایت دارند و احترام آن ها هم بر ما واجب است. نشانه هدایت حضرت علی (ع) می تواند نشانه هدایت پدر خانواده باشد. این روز یاد آوری است تا برای یک سال یادمان باشد با وجود تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، به پدر و مادرمان نیکی کنیم. با سخنان لطیف و محترمانه با پدر و مادران حرف زده بزنیم. امیدوارم این احترام در طول سال هرگز فراموش نشود.

ارسال نظر

آخرین اخبار