رییس اداره فناوری و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رییس اداره فناوری و مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال 8 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات مورد نیاز دامپروری از خط اعتباری این معاونت پرداخت شده است.

عدم محدودیت عشایر در دریافت تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات موردنیاز دامپروری

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: که عشایر استان محدودیتی در دریافت تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات موردنیاز دامپروری ندارند. 
به گفته وی؛ عشایر می توانند تقاضای خود را برای استفاده از وام بانکی جهت خرید ماشین آلات کشاورزی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان های کلاله و مراوه تپه یا به مدیریت امورعشایری استان واقع در گنبدکاووس ارائه دهند.
طبق گزارش مدیریت امور عشایری گلستان، عشایر در سطح 350 هزار هکتار از مراتع شرق استان پراکنده بوده و از محل پرورش دام سالانه 5هزار و 225 تن گوشت و 14 هزار و 292 تن شیر مورد نیاز مردم را تامین می کنند.
عشایر در سه شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه تپه حضور دارند و علاوه بر این، گلستان هر ساله پذیرای عشایر استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی در فاصله ماه های آبان تا فروردین است.
هم اینک عشایر استان دارای 9 شرکت تعاونی، یک اتحادیه، 2 فروشگاه ثابت و یک فروشگاه سیار و دومین میدان بزرگ دام کشور در گنبد کاووس هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار