رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: امیدواریم تا آخر مهر کار انتخاب شهردار به پایان برسد ولی در این مدت روند توسعه گرگان متوقف نخواهد شد.

روند توسعه گرگان تا زمان انتخاب شهردار متوقف نمی شود
به گزارش گلستان 24 ؛ فائزه عبداللهی اظهار کرد: شورا در دوره پنجم بعد از مراسم تحلیف، جلسات متعدد و فشرده ای برای تصدی شهرداری گرگان برگزار کرد و در تمام جلسات جز یک مورد تمامی اعضا حضور داشتند.

وی با بیان این که جلسه دیروز نیز با اطلاع قبلی، اعضا نتوانستند در جلسه حضور یابند، گفت: اعضای در طی شکل گیری دوره جدید به شکل فعال در تمام جلسات حضور داشتند و پاسخگوی شهروندان در مسائل مختلف بودند.

عبداللهی گفت: بنا بر ماده ۷۱ قانون شوراها، اولین وظیفه شوراها انتخاب شهردار است، در قانون پیش بینی شده ما در روز اول می توانیم شهردار را انتخاب کنیم و یا فردی را به عنوان سرپرست انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره اعضای شورا تصمیم گرفتند از خرد جمعی مردم ایران استفاده کنند و در قالب فراخوان، شهردار گرگان را انتخاب کنند.

عبداللهی با بیان این که دوره های قبل انتخاب شهردار به شیوه دیگری بود، تصریح کرد: در این دوره یک فرم تهیه شد و تا تاریخ مشخص افراد درخواست خود را ارائه دادند، طبق آن ۵۱ نفر ثبت نام کردند که ۴۷ آقا و ۴ خانم بودند که البته دو نفر از متقاضیان انصراف خود را اعلام کردند.

وی افزود: از تمامی شهروندان درخواست داریم، همان گونه که به ما اعتماد کردند، یک بار دیگر در جایگاه پارلمانی محلی به ما فرصت دهند تا بتوانیم طبق قانون به انتخاب شهردار بپردازیم و به انتخاب شایسته برسیم.

عبداللهی اظهار کرد: ۱۷ نفر از داوطلبان مدرک دکتری، ۴ نفر دانشجوی دکتری، ۲۸ نفر ارشد و یک نفر کارشناسی و یک نفر فوق دیپلم دارد.

وی تصریح کرد: درجه شهرداری گرگان ۱۰ است و یکی از شاخصه های آن، این است که فردی که داوطلب شهرداری آن است باید لیسانس مرتبط داشته باشد، خرسندیم که افرادی با تحصیلات عالیه  و رزومه های درخشان و پیشینه های بالا ثبت نام کرده اند.

وی بیان کرد: در میان این داوطلبان افرادی با سوابق مختلف یافت می شود، فرماندار شهرهای مختلف، معاون استاندار، اعضای شوراهای قبلی، شهرداران کلان شهرها، شهرداران شهرهای مختلف و ... و عده ای نیز دارای سبقه شهرداری نیستند ولی در عرصه های دیگری خدمت کردند.

عبداللهی توضیح داد: سعی کردیم یک فرایند برای انتخاب شهردار داشته باشیم و یک سوم از ۵۱ نفر را انتخاب و با آن ها مصاحبه کنیم.

وی افزود: شورا کار گروهی است و هر کس در آن یک حق رای دارد، قطعاً تمام تصمیمات در صحن شوراست.

وی با بیان این که امیدواریم تا آخر مهر کار انتخاب شهردار به پایان برسد، خاطرنشان کرد: روند توسعه گرگان در این مدت متوقف نمی شود.

شهرداری همه جانبه نگر را انتخاب می کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: سعی داریم شهرداری که لایق مردم گرگان باشد را انتخاب کنیم، فردی که همه جانبه نگر باشد، عدالت اجتماعی و توزیع خدمات را سرلوحه کارش قرار دهد و به یک موضوع واحد ورود پیدا نکند.

وی تصریح کرد: ۴۵۰ وظیفه می توان برای شهرداری ها برشمرد، مردم از بدو تولد تا مرگ با شهرداری ها مرتبط هستند و مباحث و مسائل شهری بسیار گسترده است.

عبداللهی تصریح کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد داریم که  ۴۰ درصد آن جاری است و ۶۰ درصد آن عمرانی است و با آن بودجه را تدوین کردیم.

وی افزود: سال جاری مباحثی در اولویت هستند، هشت فصل عمرانی داریم که مباحث مختلفی در آن مد نظر است و در بودجه تدوین شده است.

عبداللهی با بیان این که چهار سال است که طرح تفضیلی گرگان به تصویب نرسیده، اذعان کرد: طرح تفضیلی گرگان، که شهرسازی گرگان را رقم می زند در دست تهیه است و باید آن را به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیک به تصویب رسیده و مطالعات آن انجام شده است و هر اقدامی که شهرداری بخواهد انجام دهد، دستگاه های زیربط به آن مرتبط هستند.

وی توضیح داد: طرح جامع ترافیک برنامه کاری ما می شود، مثلاً در بازگشایی ها که در آن مطالعه شده، بازگشایی تالار و  ۶۰ متری افسران را در بداریم و باید طرح تملک انجام شود.

یک خانه تاریخی در بودجه سال جاری پیش بینی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: در بودجه سال جاری، پارکینگ، حفظ و مرمت بافت های قدیمی و خرید یک خانه تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بافت های تاریخی که میراث ما هستند و مغفول مانده اند باید حفظ، مرمت و بازسازی شوند و برای آن ها ارزش قائل شویم.

عبداللهی گفت: جمع آوری آب های زیرزمینی باید به سرانجام برسد، همکاری ما با دستگاه آب و فاضلاب در قالب طرح هایی است که آن ها تعریف می کنند، تعامل با آن ها به وجود آمده، مردم صبوری کنند تا مشکلات رفع شود.

وی همچنین بیان کرد: شفاف سازی ضوابط شهرسازی باید وجود داشته باشد و در دستور کار ما است، مجموعه شهرداری گرگان مجموعه توانمندی است و تا کنون اتفاقات خوبی در آن افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اذعان کرد: ساماندهی سیما و منظر شهری یکی دیگر از مباحث مورد نظر ماست، محور تاریخی امام خمینی (ره) باید جداره سازی شود و اتفاقات خوبی آن جا رقم بخورد.

فائزه عبداللهی شورای شهر گرگان

ماشین بیشتر از شهروند مورد توجه بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: باید شهر را طوری مدیریت کنیم که به شهروند بیشتر توجه شود ولی چند سالی است که به ماشین بیشتر اهمیت داده شده است.

وی ادامه داد: محور شهر یک کالبد زنده ای دارد که باید حفظ شود و پیاده در اولویت باشد تا مردم تشویق و ترغیب شوند.

عبداللهی گفت: تکمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمام مانند فرهنگسرا، شهرداری منطقه سه را در دستور کار داریم.

وی تأکید کرد: اگر خدمات در دسترس باشند ترافیک ایجاد نمی شود، باید سرانه فضای سبز، پارک، سرانه فضای ورزشی و بهداشت و درمان را برای شهروندان بالا ببریم، شهری قابل زیست است که خدماتش در دسترس باشد و شهروندان برای استفاده از آن مشکلی نداشته باشند.

عبداللهی خاطر نشان کرد: ناوگان اتوبوس رانی باید بازسازی و نوسازی شود، چند اتوبوس در حال خرید داریم و چند دستگاه دیگر نیز در دست اقدام هستند.

وی در پایان گفت: از ادغام شرکت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، دستگاه واحدی شکل گرفته تا روند حمل و نقل عمومی با سهولت بیشتری انجام شود.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار