مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد؛

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس خبر داد توزیع بیش از 4 هزار بسته لوازم‌التحریر به همراه کیف مدرسه بین دانش آموزان بی بضاعت و محروم شهرستان

توزیع لوازم التحریر به دانش آموزان بی بضاعت گنبد

به گزارش گلستان24؛مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس به همراه جمعی از همکاران خود و مدیر جمعیت هلال احمر این شهرستان با حضور در آموزشگاه شهید تندگویان محله اسلام آباد حوالی امامزاده یحیی بن زید اقدام به توزیع بسته‌های لوازم تحریر و کیف کردند.
فرج‌الله رزاقی در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اهدای لوازم‌التحریر، کیف و روپوش مدرسه به مناسبت بازگشایی مدارس چندین نوبت در سطح شهرستان انجام شده گفت: بخشی از این هدایا توسط خیرین شهرستان محمد شهرکی و دکتر بسکی تهیه و بخشی هم توسط خیرین تهرانی که از طریق همکاران شناختی نسبت به منطقه و دانش آموزان مستعد محروم داشتند تهیه شده و در اختیار دانش آموزان بخش مرکزی، داشلی‌برون اینچه‌برون قرار گرفته است.
وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۶۵ هزار دانش آموز در سطح شهرستان از به کارگیری بیش از 3 هزار و ۵۰۰ معلم در سطح آموزشگاه‌های گنبدکاووس و مناطق تابعه خبر داد و اذعان داشت: خوشبختانه تمامی کلاس‌ها حتی در نقاط مرزی محروم دارای معلم هستند در حالی که سال گذشته در این ایام حدود ۱۰۰ کلاس معلم نداشت و دانش آموزان بعد از گذشت چند روزی از سال تحصیلی دارای معلم شدند.
رزاقی ادامه داد: در سطح شهرستان ۴۵۰ آموزشگاه داریم که حدود ۱۵۰ آموزشگاه نیاز به بازسازی و یا تعمیر دارند که با عنایت به مصوبه اعتباری ۱۵ میلیارد تومانی برای این امر امیدواریم بودجه مورد نظر به زودی تخصیص پیدا کند و عملیات ساخت و ساز و تعمیر آغاز شود.
وی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و مساعدت‌های ائمه جمعه اهل تشییع و تسنن، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس و مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص سر و سامان دادن به ساختمان‌های مخروبه و نیاز به تعمیر ابراز امیدواری کرد: همکاری خیرین مدرسه ساز همچون گذشته ادامه داشته باشد و جهاد مدرسه‌سازی ادامه پیدا کند و دانش آموزان مناطق و روستاهای محروم از نعمت خواندن و نوشتن به نحو شایسته‌ای بهره‌مند شوند.
مدیر آموزش و پرورش گنبد کاووس خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته تا روزهای ابتدایی سال تحصیلی ۲۵ آموزشگاه با همکاری خیرین ساخته شده است.
محمد عسکری، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و سرپرست آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گنبدکاووس هم با اشاره به اهمیت مطالعه آزاد و برنامه‌های کمک آموزشی از تجهیز کتابخانه آموزشگاه‌های سطح شهرستان با همکاری خیرین خبر داد و گفت: دانش آموزانی که از کتاب استفاده می‌کنند در مسابقات کتابخوانی شرکت خواهند کرد و طبق برنامه با کمک کتاب اطلاعات خوبی از تاریخ شهرستان، استان و کشور را به دست خواهند آورد و بخش معارفی و قرآنی کتابخانه‌ها هم به صورت جدی تقویت خواهد شد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی فرهنگیان شهرستان خبر داد و تاکید کرد: این معاونت از تحقیقات و پژوهش‌های همکاران فرهنگی و دانش آموزان در بخش‌های مختلف حمایت خواهد کرد.
علی‌اصغر نودهی مدیر جمعیت هلال احمر گنبدکاووس هم از تعامل خوب جمعیت با آموزش و پرورش به نیکی یاد کرد و از برگزاری مانور زلزله در مدارس سطح شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.
وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی کمک‌های اولیه در مدارس سطح شهرستان به عنوان یکی از نیازهای اصلی جامعه نام برد و ابراز امیدواری کرد: روند این آموزش در سال تحصیلی جدید ادامه داشته باشد.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار