رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به آغاز کشت پائیزه در استان، گفت: ۵۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان گلستان محصولات پائیزه کشت می‌شود.

کشت گندم، کلزا، چغندر قند و جو در گلستان

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع کشاورزی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به خشکسالی که از اسفند سال 95 در استان داشتیم و تنها  38 درصد بارندگی در این مدت در استان ثبت شده، بارش‌های 2 روز قبل در استان نوید سال پرآبی را داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: حدود 3.5 ماه در استان گلستان بارندگی نداشتیم اما بارانی که آمد در برخی از شهرستان‌ها مانند کردکوی 130میلی متر بود اما به صورت میانگین 50 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که  شرایط برای کشت محصولات پائیزه در استان گلستان فراهم شد.

مهاجر تصریح کرد: کشت محصولاتی مانند گندم، کلزا، چغندر قند و جو از اولویت‌های جهاد کشاورزی استان گلستان است که شرایط برای کشت این محصولات در استان فراهم شده است.

وی خاطر نشان کرد:در حال حاضر بستر برای کشت 70 هزار هکتار کلزا فراهم شده و همچنین امسال 3 هزارهکتار چغندر قند در استان کشت شد البته تا 6 هزار هکتار شرایط فراهم است چرا که کشت این محصول در پاییز نیاز آبی کمی دارد و می‌تواند درآمد خوبی که دارد به افزایش درآمد کمک کند و از کشت شالی در استان کاسته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: از 500 هزار هکتار زمین قابل کشت در گلستان، 360 هزار هکتار زیر کشت گندم  می‌رود که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و 500 هزار تن گندم تولید شود.

مهاجر درباره کشت جو هم در گلستان اظهار داشت: در کشت جو هر ساله بین 45 تا 60 هزار هکتار کشت می‌شود که در بخش شمالی استان است و در آبان کشت خواهد شد.

وی افزود: برای کشت محصولات پائیزه در 500 هزار هکتار حداقل رطوبت لازم به وجود آمده و کشاورزان با عمل شخم و دیسک، بسترها را برای کشت فراهم کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به کشاورزان توصیه کرد: هر چه سریع‌تر بستر کشت را فراهم کنند تا زمان کشت به تاخیر نیافتید چرا که تاخیر در زمان کاشت در عملکرد محصول تاثیر موثری خواهد داشت.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار