فرمانده سپاه کردکوی:دشمن در جدایی ملت از ولایت ناکام مانده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه کار دشمن تهدید ملت و مسؤولان است تا محاسبات آنها را بر هم بزند، گفت: گزینه‌های نظامی دشمن سال‌ها است زیر میز خاک می‌خورد.

گزینه‌ نظامی سال‌هاست زیر میز دشمن خاک می‌خورد/ مقاومت و منطقِ جهاد تنها راه مقابله با دشمنان است

 به گزارش گلستان 24 ،علی‌اکبر عرفانی امشب در یادواره هفت شهید والامقام پایگاه ناحیه مقاومت بسیج شهید یوسف کلاهدوز کردکوی در محله لاله‌باغ این شهرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان، اظهار کرد: هر ملتی هویت فرهنگی، اعتبار و منزلت حقیقی خود را از سرچشمه‌هایی دریافت می‌کند و برای ترسیم عناصر اصلی ساختمان هویت خود نیازمند مبدا و منشاهایی است.

وی با بیان اینکه اسلام به‌عنوان یک مکتب سعادت‌آفرین و سرشار از فضائل انسانی و الهی به‌عنوان یک منبع غنی و پایان‌ناپذیر از هویت ما است، افزود: عناصر وجودی ملت ایران در پرتو مفاهیم، ارزش‌ها و هنجارهای دین مبین اسلام تعیین می‌شود که قرآن به‌عنوان یک منبع فیاض الهی و کامل‌ترین کتاب سعادت انسانی جزو هویت ما است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه علاوه‌بر منظومه درخشان اسلام که در قرآن، سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) ظهور می‌یابد بخشی از وقایع تاریخی همچون عاشورا در متن زندگی حرکت می‌کنند و بخشی از باور، تفکر و رفتار ما را شکل می‌دهند، بیان کرد: اگر شاخصه‌هایی اعم از فداکاری، وفاداری، صدق‌نیت، وفای به عهد که جزیی از الگوهای رفتاری ما است به‌واسطه عاشورا در وجود ما هویدا شده است.

*ضرورت زنده نگه‌داشتن همیشگی دفاع مقدس

عرفانی با بیان اینکه گذر زمان نتوانست بر واقعه عاشورا به‌عنوان برجسته‌ترین فراز تاریخی اسلام غبار فراموشی بنشاند، اذعان کرد: عاشورا تراکم ظهور فضیلت‌ها در یک زمانی کوتاه بود اما دفاع مقدس با توجه به تحمل و ظرفیت ما در طول زمان انبساط می‌یابد تا در تراکم‌ها در یک زمان برای ما قابل درک باشد.

وی با بیان اینکه آرمان‌ها، صلابت‌ها و پایداری‌های یاران عاشورایی در دفاع مقدس تکرار شد، یادآور شد: دفاع مقدس تکرار واقعه عاشورا بود، دفاع مقدس بخشی از هویت انقلاب اسلامی است که بخشی از فرهنگ نوین ملت ایران را براساس ارزش‌های اسلامی ساخت و اعتبار و استحکام ما را در نزد جهانیان ارتقاء بخشید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هیچ‌گاه نباید از اذهان ملت ایران محو شود، مطرح کرد: دفاع مقدس از ملت ایران یک ملت تسخیرناپذیر، شکست‌ناپذیر، شجاع، مقاوم، بیدار، ایثارگر و معتقد به ارزش‌های دینی ساخت.

عرفانی متذکر شد: هیچ چیز جز دفاع مقدس نمی‌توانست سیمای فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و اعتقادی یک ملت را این چنین متحول کند، در واقع واقعه‌ای که از دستاوردهای بسیاری برخوردار است نباید در گوشه‌ای محبوس بماند بلکه باید از نسلی به نسل دیگر حرکت کند تا بتواند نسل‌های آینده را بسازد.

وی با بیان اینکه اگر دوران دفاع مقدس نمی‌جنگیدیم امروز از قدرت‌های بزرگ شکست می‌خوردیم، یادآور شد: تفسیر عملی آیه «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» در دفاع مقدس رقم خورد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی اضافه کرد: دفاع مقدس نشان داد اگر همه قدرت‌های جهان برای نابودی ملت ایران با انقلابی تازه‌بنیاد و فاقد نیروهای کافی هم‌صدا شوند قادر به دستیابی به اهداف خود نیستند.

عرفانی با بیان اینکه دروان دفاع مقدس نشان داد که قدرت ایمان بر شمشیر پیروز است، ابراز کرد: ملت ایران بعد از دفاع مقدس دوباره توصیف شد.

* مقاومت، سرسختی و منطق جهاد تنها راه مقابله با دشمن است

وی با بیان اینکه جز مقاومت، سرسختی و منطق جهاد راهی برای مقابله با دشمن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امروز اگر جوانان ما در سرزمین حرم قائم و استوار به ایمان خداوند می‌ایستند میراث برجای مانده از دوران دفاع مقدس است که آنها را با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی شهید حججی را محصول ادبیات مقاومت و باورهای دینی ملت ایران خواند و گفت: اگرچه دشمنان ما از لحاظ عِده و عُده فراوان هستند اما عمل کردن براساس احکام الهی ملت ایران را پیروز می‌کند.

عرفانی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ملت عاشورایی با هدایت ولایی  سیلی محکمی به مستکبران زد، گفت: امروز نیز پرتاب 6 موشک به دیرالزور سوریه سیلی محکم به دشمنان بود.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام ظرفیت‌های خود را برای فتح اقتصاد، نابودی فرهنگ و جدایی ملت از ولایت به کار گرفته‌اند اما موفق نشدند، بیان کرد: متأسفانه امروز برخی افراد تحلیل خالی از واقعیت برخی مسؤولان را باور کرده و تصور می‌کنند عدم سازش و تسلیم با جهان سایه جنگ را برای ملت ایران ایجاد می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی اضافه کرد: برخی چگونه ملت ایران را از سایه جنگ می‌ترسانند در حالی که 240 هزار شهید تقدیم کرده است و امروز مرز مقابله با استکبار را از کرخه و کارون  به کیلومترها دورتر از مرزهای جغرافیایی کشور برده است.

عرفانی با بیان اینکه کار دشمن تهدید ملت و مسؤولان است تا محاسبات آنها را بر هم بزند، اظهار داشت: روی میز بودن گزینه نظامی لاف گزاف است، گزینه‌های نظامی دشمن سال‌ها است زیر میز است و خاک می‌خورد.

وی با بیان اینکه «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» در زمان ما تفسیر عملی شده است، گفت: امروز حوادثی رخ می‌دهد که واقعه عاشورا را برای ما تکرار می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی تصریح کرد: هدف امروز عبرت‌گیری از جبهه‌ای است که امام حسین (ع) گشود و در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت تکرار شد و این جبهه تا ظهور امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت، از این رو گرچه جنگ خاتمه یافت اما مبارزه همچنان ادامه دارد.

*متأسفانه جنگ نرم دشمن را باور نکردیم

عرفانی ابراز کرد: متأسفانه در حالی که امروز تلفات جنگ نرم دشمن را می‌بینیم اما جنگ را باور نکردیم؛ در هشت سال دفاع مقدس هدف دشمن خاک ایران بود، کمی جلوتر دشمن در جنگ سیاسی در فتنه 78 و 88 به‌دنبال تصرف حکومت بود تا با قرار دادن مهره‌های دست‌نشانده در رأس حکومت تصرف منابع و خاک ایران را هموار کند که به برکت عاشورا ناکام ماند.

 

وی با بیان اینکه هدف دشمن تصور عقول و ذهن مردم است، افزود: امروز دشمن برای ما دین و قرآن بدلی و ساختگی درست می‌کند تا غیرت دینی و ایمان ملت ایران را بگیرد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه شهید فهمیده محصول تربیت دینی ما بود، تصریح کرد: اگر روزی حسین‌ها فهمیده عمل کردند امروز فهمیده‌ها باید حسینی عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار