به منظور عمل دیالیز

به منظور عمل دیالیز سفاقی تعدادی از جراحان نخبه کشوری از تهران به استان گلستان سفر کردند تا این عمل جراحی را انجام دهند.

سفر جراحان نخبه کشور به گلستان

به گزارش گلستان 24؛ ایرج نجفی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور عمل دیالیز صفاقی تعدادی از جراحان نخبه کشوری از تهران به استان گلستان سفر کردند تا این عمل جراحی را انجام دهند.

وی درخصوص دیالیز صفاقی تصریح کرد: دیالیز صفاقی یکی از روش‌های درمان جایگزین است و هنگامی که کلیه‌ها از کار می‌افتند از این روش درمانی برای بیماران دیالیزی استفاده می‌شود.

جراح نخبه کشور ابراز کرد: به دلایل متعددی کلیه‌ها از کار می‌افتند و برای اینکه امکان ادامه حیات برای بیماران ایجاد شود با روش دیالیز و یا پیوند بیماران را زنده نگه می‌داریم.

نجفی با بیان اینکه دو نوع دیالیز داریم، اذعان کرد: ابتدای پیدایش دیالیز در دنیا، دیالیز خونی است و بیمار هفته‌ای سه بار زیر دستگاه دیالیز می‌رود و به مدت چهار ساعت خون از بدن بیمار خارج می‌شود و در دستگاه تصویه و به بدن بیمار تزریق می‌شود.

وی درخصوص دیالیز صفاقی خاطرنشان کرد: بیماران با روش دیالیز صفاقی یا دیالیز شکمی می‌توانند در خانه به راحتی و بدون مراجعه به بیمارستان این کار را انجام دهند و هیچ خونی را از بدن خود خارج نمی‌کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه سه نوع کلیه داریم، یادآور شد: درحقیقت ما سه نوع کلیه در بدن داریم و هنگامی که دو کلیه ما از کار افتاد یک کلیه دیگر در داخل شکم یا صفاق بدن ما تعبیه شده است و ما باید آن را به راه بیاندازیم.

نجفی با بیان اینکه یک‌هزار و 600 نفر در کشور دیالیز صفاقی وجود دارد، اذعان کرد: متاسفانه در استان گلستان دیالیز صفاقی وجود نداشته است و دانشگاه پزشکی درصدد آمده است تا این مهم را انجام دهد بویژه در مناطقی که دیالیز خونی محدود است.

وی تصریح کرد: دیالیز صفاقی یکی از بهترین درمان از نظر کیفیت و کمیت است و بیمار نیازی نیست که به بیمارستان مراجعه کند و خون از بدن خود خارج کند.

استاد بازنشسته بخش نفرولوژی در تهران اذعان کرد: هنگامی که بیماران دیالیزی زیر دستگاه می‌روند برخی از بیماران دچار افت فشار خون و حالت تهوع می‌شوند در صورتی که دیالیز صفاقی این عوارض را ندارد.

نجفی ابراز کرد: دستگاهی را وارد شکم بیمار قرار می‌دهیم و دستگاه داخل شکم بیمار می‌چسبد و خارج نمی‌شود و دو هفته دیگر به همراه بیمار آموزش می‌دهیم و سپس محلول دیالیزی که تولید داخل است به صورت رایگان در اختیار بیماران دیالیزی قرار می‌دهیم تا به راحتی دیالیز را در منزل انجام دهند.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار