این بار دست نوازش امام مهربانی‌ها بر سر زائرانی کشیده شد که برای زیارت دوباره امام رئوف لحظه‌شماری می‌کردند و پس از سال‎ها چشم‎انتظاری چشمان آنها به بارگاه منور رضوی روشن شد.

اعزام بیش از 1300 زائر اولی از گلستان به حرم مطهر رضوی + تصاویر

به گزارش گلستان 24؛ اینجا کسی بدون دعوت نمی‌آید، هر کسی که در این مکان مقدس وارد می‌شود اذن ورودش را قبلاً از امام رئوف گرفته است، اما این بار دست نوازش امام مهربانی‌ها بر سر زائرانی کشیده شد که یا تاکنون از حضور در حرم امام رضا (ع) محروم ماندند یا سال‌ها برای زیارت دوباره امام رئوف لحظه‌شماری می‌کردند.

اقدام تحسین‌برانگیز آستان قدس رضوی برای حمایت از محرومان و اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس، به سال‌ها چشم‌انتظاری آنها پایان بخشید و زائراولی‌ها و کسانی که سال‌ها از حضور در دیار عشق محروم بودند را مهمان ویژه امام رئوف کرده است؛ چشمانی که برای نخستین بار به بارگاه منور رضوی روشن شد و دل‎های بی‎قرار و خسته به پنجره فولاد حرم امام رضا (ع) گره خورد.

 

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی

در روزهایی که همه در سوز سالار شهیدان و یاران باوفایش غرق غم و ماتم شدند پایتخت معنوی ایران میزبان زائرانی است که با زمزمه «اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی‎بن‎مُوسَی‎ الِّرِضا المَرُتَضی» ملتمسانه دست‌های خود را بر ضریح ثامن‌الحجج (ع) گره زده‌اند و با اشک‌های زلال و خالصانه دل‌ شکسته و بی‌پناه خود را در جوار حریم ملکوتی امام هشتم (ع) تسکین می‌دهند.

 

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی1

از آنجایی که مقام معظم رهبری در حکمشان به تولیت آستان قدس رضوی به مسأله خدمت اشاره کردند و در آن منشور هفت‌گانه، خدمت به محرومان و مستضعفان را مورد تأکید قرار دادند، براساس اقدام تولیت آستان قدس رضوی کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) نرفتند و یا سال‎های متمادی از این توفیق محروم ماندند به حرم امام رضا (ع) اعزام می‎شوند.

*اعزام بیش از 1300 زائر اولی از گلستان به مشهد مقدس

در همین راستا به‎همت دفتر آستان قدس رضوی در گلستان تاکنون بیش از یک هزار و 300 زائراولی به مشهدالرضا (ع) اعزام شدند که اعزام اخیر، 90 نفر از زائراولی‎ها و کسانی که سال‎های متمادی به زیارت حضرت ثامن‎الحجج (ع) نرفته بودند از شهرستان گالیکش و کردکوی  شناسایی و در چهارم مهرماه‎جاری به حرم امام رضا (ع) اعزام شدند.

یکی از زائران گلستانی که آخرین حضورش در حرم امام رضا (ع) هنگام پیروزی انقلاب بوده است، با شوق فراوان، می‎گوید، امروز که پس از سال‎ها به مشهد آمده‎ام برایم عجیب و باورنکردنی است.

حسین رستمی که همزمان با شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی زیارت دلچسب امام مهربانی‌ها را تجربه کرده، علت وقفه طولانی در آمدن به مشهد را مشکلات مالی می‌داند و می‌افزاید، در حال حاضر که همه فرزندانم ازدواج کردند و خرج و مخارج زندگی‌ام کمتر شد توانستم توسط آستان قدس رضوی پس از سال‌ها زیارتِ دوباره حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) را تجربه کنم.

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی2

 

وی که حس و حالش از زیارت به امام رضا (ع) را توصیف‌نشدنی می‌داند، به طرح آستان قدس رضوی برای اعزام زائر اولی‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید، از رهبر معظم انقلاب به‌دلیل حمایت از محرومان و همچنین تلاش آستان قدس تشکر می‌کنم.

زائر دیگری که پس از 25 سال به زیارت امام رضا (ع) آمده است مدام در میان صحبت‌هایش تأکید می‌کند که دوستدار امام رضا (ع) است و طی 25 سالی که توفیق زیارت نداشته ناراحت و اندوهگین بوده اما علاقه‌مندی برای تشرف به حرم امام رضا (ع) بدون توانمندی مالی کار را سخت می‌کند و وقفه چندین ساله را رقم می‌زند.

‌رمضان رضایی ادامه می‌دهد، برای آمدن به زیارت امام رضا (ع) توانایی مالی نداشتم این بار هم که پس از سال‌ها به مشهد آمده‌ام، هنوز برایم مبهم است که چگونه به زیارت امام رضا (ع) آمدم، مدام با خودم تکرار می‎کنم آیا واقعاً زائر امام رضا (ع) شده‎ام؟ اما با مشاهده بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و جمعیت حاضر باور می‎کنم که درست است، بالاخره بعد از سال‎ها مهمان امام رضا (ع) شده‎ام.

 

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی3

وی می‌گوید، از مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی که زمینه زیارت محرومان را در حرم امام رضا (ع) فراهم کرده تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهیم به آنها سلامتی بدهند.

این زائر گلستانی از حس و حالش سخن می‌گوید و می‌افزاید، امروز که توفیق حضور در مشهد را یافتم همه مشکلاتم را فراموش کردم و احساس می‌کنم همه دنیا را به من داده‌اند.

یکی دیگر از بانوان گلستانی که بعد از 12 سال به زیارت امام رضا(ع) آمده است می‌گوید، از اینکه به زیارت امام رضا (ع) آمده‌ام بسیار خوشحالم.

 

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی4

وی توفیق زیارت حرم امام رضا (ع) را از لطف خداوند می‎داند و یادآور می‎شود، آرزو دارم امام رضا (ع) دوباره مرا بپذیرد و شرایط طوری باشد که هر سال بتوانم به زیارت امام رضا (ع) بیایم.

اما در این سفر معنوی زائر اولی‌هایی نیز حضور داشتند که آمدن خود به زیارت امام رضا (ع) را یک معجزه می‎دانستند و هنگام سخن گفتن درباره چگونگی حضورشان و دعوت امام رضا (ع) از آنها، اشک در چشمانشان می‎نشست.

 زائر دیگری که حدود چهار دهه برای زیارت امام رضا (ع) لحظه‎شماری می‎کرد، می‎گوید، خوشحالم که پس از سال‎ها به زیارت آمده‎ام.

اعزام زائراولی های گلستانی به حرم مطهر رضوی5

 

این زائر گلستانی می‎افزاید، تاکنون کربلا نرفتم، یکی از آرزوهایم این است که به زیارت امام حسین (ع) بروم، امیدوارم این توفیق هم نصیب بنده شود.

به گزارش خبرنگار فارس، با وجود اینکه هر کدام از این زائران بعد از سال‎ها انتظار، توفیق حضور در حرم امام مهربانی‎ها را یافته‎اند امروز که خواسته آنها محقق شده تمام مشکلات خود را فراموش کردند و  ظهور امام زمان (عج)، سلامتی مقام معظم رهبری و شفای همه بیماران در سرلیست آرزوها و خواسته‎های آنها از امام مهربانی‎ها جای گرفته است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار