مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به ریزش‎های جوی پایدار در استان، مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه فراهم شده است.

آماده بودن مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه در گلستان/ کشاورزان گلستانی گندم و کلزا را تک‎رقمی کشت نکنند

به گزارش گلستان 24 ، محمدرضا عباسی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی، بارندگی تا پنج‌شنبه هفته جاری در استان تداوم دارد بنابراین مقدمات لازم برای کشت محصولات پاییزه همچون کلزا، جو و گندم در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان برنامه‎ریزی‎های لازم برای تهیه بستر کشت در مزارعی که اکنون در آن زراعتی وجود ندارد را انجام دهند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: طبق پیش‎بینی هواشناسی فصلی، در آذرماه سال جاری بارندگی‎های مستمر در استان داریم به دلیل رطوبت بالا ادوات کشاورزی نمی‎توانند در زمین تردد داشته باشند و کشت با تأخیر انجام خواهد شد از این‌رو لازم است کشاورزان از پانزدهم آبان ماه اقدام به کشت گندم و جو کنند.

عباسی با اشاره به کشت چغندر قند در استان گفت: کشت چغندر قند یکی از برنامه‎های جهاد کشاورزی استان محسوب می‎شود چرا که می‎تواند برای تناوب زراعی با غلات و کنترل آفات کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: کشت چغندر قند در آبان ماه انجام می‎شود کشاورزان می‎توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین مراکز خدمات، نهاده‎های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان تقاضا کرد تا گندم و کلزا را تک‎رقمی کشت نکنند چرا که در صورت احتمال وجود آفات متحمل خسارت فراوانی خواهند شد.

عباسی بیان کرد: بذور کلزا در استان مختلف است و کشاورزان با نظر کارشناسان و توجه به آب و خاک منطقه خود بذر کلزا را دریافت کنند.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار