رئیس پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از زمان آغاز برداشت محصول، تاکنون ۳۰۰ تن وش پنبه در استان گلستان از کشاورزان خریداری شده است.

 ۳۰۰ تن وش پنبه در استان گلستان خریداری شد/ ۵ مرکز تعاون روستایی آماده خرید تضمینی وش پنبه

به گزارش گلستان24، علی موسی‌خانی اظهار داشت: 8 مرکز پنبه‌پاکنی کار خرید وش پنبه کشاورزان گلستانی را با قیمت توافقی برعهده دارند و تاکنون 300 تن وش پنبه در استان گلستان از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: امسال دولت قیمت خرید تضمینی وش پنبه را حدود 3 هزار تومان اعلام کرده اما مراکز پنبه پاکنی با قیمتی بالاتر محصول را با قیمت توافقی خریداری می‌کنند و 5 مرکز تعاون روستایی در شهرهای گرگان، آق قلا، گنبدکاووس، بندرگز و رامیان آماده خرید تضمینی وش پنبه هستند که در صورت پائین بودن قیمت توافقی وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: شهرستان‌های بندرگز و گنبدکاووس با کشت 4هزار هکتار پنبه بیشترین میزان را کشت کرده اند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: امسال در بیش از 10 هزار و570 هکتار از زمین‌های گلستان پنبه کشت شده که پیش‌بینی می‌شود 20 تا 22 هزار تن وش برداشت شود.

موسی‌خانی با اشاره به اینکه برداشت پنبه تا پایان آذر ماه ادامه دارد افزود: 5 کارخانه روغن‌کشی یگانه خزر بندرترکمن، سویابین گرگان، خاوردشت علی‌آبادکتول، آلیش صحرا گنبدکاووس و خلال سفید گالیکش در استان فعال هستند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: این محصول به علت مقاومت بیشتر در برابر تنش‌های آبی و غنی‌سازی خاک می‌تواند در تناوب کشت هم موثر باشد.

وی افزود: بازدهی بالاتر و زمان کشت کوتاه‌تر و استفاده از دستگاه‌های جدید در برداشت پنبه می‌تواند نویدبخش افزایش کشت این محصول در استان باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار