رئیس جهادکشاورزی گلستان:

رئیس جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه امسال یک چهارم از کشت پاییزه استان به کشت کلزا اختصاص می یابد، از کاهش ۱۵ هزار هکتاری سطح کشت گندم در گلستان خبر داد.

سطح کشت گندم گلستان ۱۵ هزار هکتار کاهش می یابد

به گزارش گلستان 24 ؛ مختار مهاجر ظهر چهارشنبه در گردهمایی سالیانه محصولات کشاورزی اظهار کرد: امسال سطح کشت گندم گلستان ۳۵۶ هزار هکتار خواهد بود که نسبت به برنامه سال گذشته ۱۵ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی از افزایش ۱۰۰ هزار تنی برداشت این محصول و سیاست بهبود کشت در استان خبر داد و گفت: کشت پنج محصول گندم، چغندر، جو، کلزا و پنبه از سیاست های جهادکشاورزی گلستان است.

مختار مهاجر

رئیس جهاد کشاورزی گلستان از کلزا به عنوان بهترین محصول در تناوب کشت با گندم نام برد و افزود: سال گذشته ۴۸ هزار هکتار کلزا در گلستان کشت شد و امسال کشت ۷۰ تا ۸۰ هزار هکتار کلزا را در برنامه داریم.

وی با یادآوری اینکه امسال یک چهارم از کشت پاییزه گلستان به کشت کلزا اختصاص می یابد، ادامه داد: امسال همچنین ۶ هزار هکتار چغندر در استان کشت می شود و تاکنون یک هزار و ۲۸۰ هکتار قرارداد کشت کلزا امضاء شده است.

مهاجر با بیان اینکه توزیع بذر کلزا در استان آغاز شده، متذکر شد: بهترین زمان کشت کلزا در استان اواخر مهرماه و رعایت زمان کشت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد عملکرد را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه براورد ما این است که باید بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن انواع کود در گلستان جذب شود، تصریح کرد: تا این لحظه فقط ۲۴ هزار تن کود جذب شده و باید تعاونی های روستایی و کارگزاری ها ورود کنند وگرنه دچار مشکل شده و کشت بدون عملکرد در استان اتفاق می افتد.

در جذب و توزیع کود مشکل داریم

مهاجر خاطرنشان کرد: هم اکنون در تامین کود مشکلی نداریم اما در جذب و توزیع مشکلاتی داریم که باید رفع شود.

وی با یادآوری اینکه استفاده از روش آبیاری نوین در سطح استان در دستور کار قرار دارد از تخصیص منابع ۹۶ میلیارد تومانی در این حوزه خبر داد.


منبع : مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار