مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان:

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ۲۷ پایگاه آتشنشانی روستایی در استان ایجاد شده است.

تحویل هشت دستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله به هشت روستا

به گزارش گلستان 24؛ علی نصیبی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: برای همه 27 پایگاه آتشنشانی روستایی یک دستگاه خودروی مجهز با هزینه 220 میلیون تومان خریداری شده است.

 

وی افزود: در این پایگاه ها از سربازان وظیفه به عنوان خدمه استفاده می شود و در حال حاضر 24 سرباز در آنها مشغول فعالیت هستند.

 

نصیبی با اشاره به آموزش افرادی که در این پایگاه ها مشغول به فعالیت هستند به ویژه سربازان وظیفه بیان کرد: امسال دو دوره آموزشی ویژه سربازان وظیفه ای که در پایگاه های آتشنشانی مشغول به کار هستند، برگزار کردیم. همچنین در 6 ماهه دوم امسال نیز با همکاری هلال احمر دوره های آموزشی فشرده برای این افراد برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد: تا سه سال آینده در همه دهستان های استان پایگاه های آتشنشانی ایجاد شود.

 

نصیبی درباره اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند روستایی گفت: این طرح در 6 روستای استان آغاز شده که استقبال خوب روستاییان را به همراه داشته است.

 

وی ادامه داد: با ماشین آلاتی که در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است می توان گفت 92 درصد پسماند روستایی جمع آوری و به سکوهای شهرداری انتقال داده می شود.

 

نصیبی افزود: تلاش ما این است که جمع آوری زباله در روستاها نیز مانند شهرها به صورت مکانیزه انجام شود برای همین هشت دستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله به هشت روستا تحویل داده شده است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار