معاون استاندار‌ گلستان:

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان گفت: ۱۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست صیانت کند و نیاز است مشارکت‌های مردمی را به خدمت بگیریم.

وجود ۱۷ هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان

به گزارش گلستان 24؛ علی اصغر طهماسبی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست استان گلستان اظهار داشت: این نشست تکریم و قدردانی از یک خادم ملت و معرفی برادر دیگری به عنوان مدیر کل سازمان محیط زیست استان گلستان است.

وی تصریح کرد: این نشست‌ها فرصتی برای آن است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان و ترسیم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار‌ گلستان ادامه داد: سازمان محیط زیست در سال 1335 تشکیل شد و در سال 1355 به قانون حفاظت محیط زیست تبدیل شد و نخستین مصوبه دولت یازدهم نیز محیط زیستی بود و حفظ و حراست از دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفت.

طهماسبی افزود: حفظ و صیانت از محیط زیست به اندازه انرژی خورشیدی برای ما حائز اهمیت است و ما باید از آب و خاک خود حفاظت کنیم و این مهم جزء تلاش شما کارکنان محیط زیست مقدور نیست.

وی گفت: بحث محیط زیستی را بهداشتی می‌دانیم و حوزه بهداشت تنها در مورد انسان نیست و بهداشت محیط زیست برای ما حائز اهمیت است و با آلودگی‌هایی که در محیط زیست ایجاد می‌شود حیات در بشر برای ما به خطر می‌افتد.

طهماسبی یادآور شد: اگر به دستورات دینی و قرآنی توجه کنیم می توانیم به راحتی پیرامون مسائل محیط زیست اندیشه کنیم و در کنار مسئولان که محیط زیست را اولویت خود می دانند قرار گیریم.

وی افزود: هر کار اقتصادی باید پیوست محیط زیستی داشته باشد و اگر این پیوست را در نظر نگیریم باید چندین برابر هزینه انجام دهیم تا مشکلات آینده را برطرف کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان تاکید کرد: 17 هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان گلستان وجود دارد و محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست صیانت کند و نیاز است مشارکت‌های مردمی را به خدمت بگیریم.

طهماسبی به مشکل ریزگردها در شمال استان اشاره کرد و افزود: همه ما باید این تعصب را داشته باشیم قطع یک درخت مثل قتل یک انسان است و شاید در حال حاضر به ارزش یک درخت پی نبریم اما در آینده به این مهم دست پیدا می‌کنیم.

گفتنی است در این مراسم از زحمات مهندس غلامرضا کریمی تقدیر و با حکم رئیس سازمان محیط زیست کشور امیر عبدوس به عنوان مدیرکل محیط زیست استان گلستان معرفی شد.

/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار