مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: هم اینک 27 پایگاه آتش نشانی در روستاهای استان فعال بوده و تا یک ماه آینده نیز چهار پایگاه دیگر راه اندازی خواهد شد.

ایجاد 6 پایگاه آتش نشانی در استان

به گزارش گلستان 24 ؛علی نصیبی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: علاوه بر این 31 پایگاه آتش نشانی طبق برنامه ریزی تا پایان سال جاری 6 پایگاه دیگر نیز ایجاد می شود.
وی ادامه داد: پایگاه های آتش نشانی روستایی از یک خودروی مجهز آتش نشانی و وسایل امدادی بهره مند هستند وعلاوه بر آن با پیگیری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها می توانند از سربازان وظیفه به عنوان آتش نشان استفاده کنند.
به گفته وی؛ پایگاه های آتش نشانی روستایی علاوه بر ایفای نقش مناسب در حوادثی مانند آتش سوزی مزارع، در مواردی برای مهار حریق های روی داده در مناطق شهری نیز با شهرداری ها همکاری می کنند.
نصیبی افزود: در پنج ماه اخیر 2 دوره آموزشی برای آتش نشانان روستایی با همکاری اداره کل مدیریت بحران استانداری و آتش نشانی شهرداری گرگان برگزار شد، علاوه بر آن تداوم برگزاری دوره های تخصصی نیز در سال 96 مدنظر است.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869هزار نفر جمعیت دارد که در 30 شهر و 1075 روستا زندگی می کنند، حرفه بیشتر روستاییان کشاورزی در افزون بر 650 هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات مختلف است.

/ ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار