فرمانده انتظامی گلستان :

فرمانده انتظامی گلستان از افزایش 27 درصدی کشته‌های سوانح رانندگی در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: عابران پیاده، ترک نشینان و راکبان موتورسیکلت بیشترین سهم فوت شدگان سوانح رانندگی در جاده‌ها و شهرهای استان را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش 12 درصدی تصادفات درون شهری

به گزارش گلستان 24؛ علی‌اکبر جاویدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما موضوع تصادفات است و با وجود آنکه در حوزه درون‌شهری شاهد کاهش 12 درصدی تصادفات هستیم اما در حوزه برون‌شهری شاهد افزایش 27 درصدی تصادفات فوتی و فوت شدگان هستیم.

وی ادامه داد: یکی از امکاناتی که در راستای کنترل الکترونیکی رفتار ترافیکی رانندگان در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته، سامانه هوشمند ثبت سرعت خودروهای عبوری در سطح جاده‌های استان است که تمامی ترددها و سرعت خودروهای عبوری در جاده‌های استان را ثبت می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در صورتی که راننده‌ای با سرعت غیرمجاز اقدام به رانندگی کند و یا رفتار پرخطر ترافیکی داشته باشد، بلافاصله تیم‌های گشت پلیس‌راه در طول مسیر و یا ماموران در پاسگاه‌های پلیس‌راه استان، خودروی مورد نظر را متوقف کرده و نسبت به اعمال قانون راننده متخلف اقدام می‌کنند.

جاویدان گفت: تعدادی دوربین‌های پلاک‌خوان نیز در سطح شهرها و جاده‌های استان نصب شده که در راستای شناسایی خودروهای سرقتی و یا خودروی افراد متخلف به پلیس کمک می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به آمارهای وقوع تصادفات در نیمه نخست امسال در استان تصریح کرد: در حوزه درون شهری 12 درصد کاهش جانباختگان تصادفات را شاهد هستیم و در حوزه مجروحان نیز شاهد کاهش چهار درصدی هستیم و در مجموع کل تصادفات درون شهرهای استان 15 درصد کاهش داشته است.

جاویدان گفت: 50 درصد فوت شدگان تصادفات درون شهرهای استان راکب و ترک نشین موتورسیکلت هستند و 36 درصد نیز عابران پیاده هستند و در مجموع 86 درصد فوت شدگان درون شهرهای استان راکب و ترک نشین و عابران پیاده هستند.

وی تاکید کرد: متاسفانه در حوزه فوت عابران پیاده بر اثر تصادفات درون شهرهای استان، بیشتر فوت شدگان افراد بالای سن 70 سال دارند که نشان می‌دهد خانواده این افراد نسبت به وضعیت آنها توجه لازم را نداشته‌اند.

فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: این افراد به لحاظ شنوایی و دید ضعف دارند و زمانی که وارد مسیر خیابان‌ها می‌شوند ممکن است متوجه عبور خودروها نشده و حوادث رانندگی اتفاق بیافتد که توجه خانواده‌ها درباره تردد آنها در خیابان می‌تواند آمار فوت شدگان عابر پیاده در سطوانح رانندگی را به شدت کاهش دهد.

جاویدان افزود: عدم رعایت حق تقدم و عدم توجه به جلو در شهرها استان بیشترین علت وقوع سوانح رانندگی بوده است.

وی بیان کرد: در نیمه نخست امسال، تصادفات فوتی در جاده‌های استان از نظر تعداد تصادفات 18 درصد افزایش داشته و از نظر تعداد فوت شدگان شاهد افزایش 27 درصدی هستیم.

جاویدان در پایان ابراز کرد: در جاده‌های استان نیز 33 درصد از فوت شدگان سوانح رانندگی راکبان و ترک‌نشینان موتورسواران و 12 درصد عابران پیاده و در مجموع 45 درصد از فوت شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت و عابران پیاده هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار