آمریکا برجام را قبول ندارد!

چاشنی کارشکنی غربی ها جای خود را به این موضع منفعلانه آنها داد.

برجام، چوب دو سر طلا

به گزارش گلستان 24 ؛ پس از عقد برجام امیدهای زیادی به حل مشکلات اقتصادی شکل گرفت. اما هنوز مدت زمان زیادی از آن نگذشته بود که با انفعال طرف مقابل جهت انجام تعهدات آنها مواجه شد. و مدتی بعد هم چاشنی کارشکنی غربی ها جای خود را به این موضع منفعلانه آنها داد.

با آغاز ریاست جمهوری ترامپ اندک امید عمل به برجام خیلی های دیگر هم از بین رفت. تا جایی که دولتمردان و تیم مذاکره کننده هسته ای هم خود به عدم نتیجه مذاکره با آمریکا اذعان کردند و پیام جدیدی از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای به مردم ایران مخابره شد. اینکه آمریکا برجام را قبول ندارد!

آمریکا قابل اعتماد نبود و این را خیلی ها می دانستند و به زبان می آوردند اما با برچسب زنی های مختلف از سوی روحانی مواجه می شدند و در نتیجه صاحبنظرانی به صدا وسیما و رسانه های پرمخاطب دعوت می شدند که موافق برجام بودند و از اقدامات تیم مذاکره کننده دفاع می کردند.

متاسفانه بیشتر چهارسال عمر دولت یازدهم با مسئله مذاکرات گذشت و در نهایت به برجام منتهی شد. دولت قصد داشت دستاوردش را بعد از چهار سال عقد برجام و لغو تحریم ها معرفی کند اما این واقعیت تنها محدود به عقد برجام شد. برجامی که ایران را از گسترش و پیشرفت  در صنعت هسته ای بازداشت و خسارت هایی به نیروگاه ها وارد کرد.

اما همه این تلاش ها منجر به قراردادی شد که نه تنها نفعی برای ملت نداشت و گره ای از مشکلات اقتصادی را باز نکرد، بلکه ضررهایی را هم با خود به همراه داشت. و امروز که در ابتدای دولت دوازدهم هستیم شاهد آن هستیم که آمریکایی ها با بدعهدی خود برجام را زیر سوال برده و مجدداً به وضع تحریم های جدید مبادرت نموده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا با برجام مخالف است اما بنابر اذعان تعدادی از کارشناسان و سیاسیون آمریکا این قرارداد برای آمریکا بسیار منفعت دارد و اجرای آن مطابق منافع کشور آمریکا است.

شرایط اقتصادی کشور تغییری نکرده است و هنوز هم شاهد گران شدن اجناس بازار هستیم. به نظر می رسد نظر امام خامنه ای، رهبر انقلاب، تنها راه نجات کشور است که باید از سال های پیش اجرا می شد. حمایت دولت از اقتصاد مقاومتی و اعتماد به مردم خودمان نوش دارو و عامل پیشرفت است.

اما از سوی دیگر این روزها خبرهای ناخوشایند جدیدی هم شنیده می شد. حضور یک جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته ای که به تازگی حکمش هم صادر شده است. کسی که از سوی روحانی تجلیل هم شده بود.

این خبر حاکی از آن است که ممکن است مذاکرات علاوه بر ضررهایی که در برجام قابل مشاهده است ضررهای بزرگتری را هم به دنبال داشته باشد. یک جاسوس که همواره در جریان تصمیمات تیم ایران بوده است و احتمالاً باعث خیلی از سنگ اندازی ها هم شده باشد.

همه این ها برجام را تبدیل به یک چوب دو سر طلا کرده است که هنوز هم با منتقدانش برخورد زننده می شود. به نظر می آید جناب روحانی باید به جای آنکه به منتقدان برجام حمله کند و آنها را منزوی کنند قدری با دقت تر به دور و بر خود نگاه می انداخت تا بدخواهان نظام و مردم را در بدنه دولت خود راه نمی داد.


انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار