هشدار مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان نسبت به رشد حاشیه نشینی به سمت شهرهای کوچک و روستاهای بزرگ استان هشدار داد.

میانگین 15 درصدی حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی در گلستان

به گزارش گلستان 24؛عبدالرضا چراغعلی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد پدیده حاشیه نشینی در استان گفت: حاشیه نشینی عمدتا در اطراف شهرهای گرگان و گنبدکاووس دیده می شد اما اکنون در حال رشد و گسترش به سمت شهرهای کوچکی همچون خان ببین و روستاهای بزرگی همچون یساقی است.

 

وی با  اشاره به  اینکه حاشیه نشینی در گلستان بیش از متوسط کشوری است، اظهار کرد: میانگین حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی در کشور 11 درصد سکونتگاه ها را شامل می شود اما در گلستان این میزان 15 درصد است.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری استان قریب به 15 درصد آن در حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند.

 

وی بیان کرد: براساس اعلام فرمانداری ها تعداد سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین به 62 نقطه افزایش یافته است که بیشترین آن در دو شهر بزرگ استان واقع شده اند.

 

چراغعلی دلیل رشد حاشیه نشینی در استان را مهاجرت های بی حساب و کتاب برشمرد و گفت: گلستان به دلیل وضعیت جغرافیایی و تنوع اقلیمی و قومیتی یکی از مقاصد اصلی مهاجرت از استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شمالی و سمنان است که مهاجرت های بی حساب و کتاب، آسیب های زیادی را به همراه داشته است.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار